בגלל משבר הקורונה: רשת מכוני הכושר לנשים סטודיו סי הגישה ברשה לפירוק לבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שצברה חובות בגובה שלושה מיליון שקל. לרשת 26 סניפים וכ-237 עובדים. הרשת הוקמה ב-1990 וב-2019 נרכשה על ידי דורון כהן וניצן אריה, באמצעות החברות כיוונון שיווק וייעוץ ארגוני וחברת השתדלות יועצים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סטודיו סי לא שלחה הודעה ללקוחות לפני בקשת הפירוק, אלא רק הערב (ב') ב-21:00. כמו כן, למרות הבקשה, היא פרסמה לפני יום בעמוד הפייסבוק שלה הודעה על אימון ריקודי בטן. לפי תגובות הלקוחות נראה שהן לא ידעו שהרשת תיסגר בפתאומיות. כמו כן לא ברור מה מדיניות הרשת לגבי החזרים כספיים ללקוחותיה לאור הסגירה. מהרשת נמסר כי לא גוייסו לקוחות חדשים בשבועיים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
סטודיו C
סטודיו C
סטודיו C
(צילום: שרון מלכי)
לטענת הרשת, בעקבות משבר הקורונה מצבת הלקוחות ירדה ב-77%. הבעלים נתבקשו לשלם שכירות גם על תקופות בהן הסניפים היו סגורים. חלק מהשוכרים חילטו ערבויות, חלקם פנו לבית המשפט. כמו כן, הרשת לא קיבלה סיוע מהמדינה בגלל מבנה הבעלות שלה שאינו מבוסס זכיינות אלא פועל על בסיס ניהול מרכזי, ולקוחות חדשות ממעטות כעת להירשם לחוגים לאור ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלו לקוחות סטודיו C
ההודעה שקיבלו לקוחות סטודיו C
ההודעה שקיבלו לקוחות סטודיו C
(צילום מסך)
מחברת סטודיו סי נמסר: "החברה נפגעה באופן אנוש וחסר תקדים במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז פרוץ מגפת הקורונה, שהביאה לגל נטישה של לקוחות שלא הסתיים עד ליום הזה. מ-20 אלף מינויים משלמים טרום משבר הקורונה, לכ-4,500 היום, דבר שהביא לירידה משמעותית בהכנסות החברה. מנגד, הוצאות שנבעו מתשלום של כ-10 מיליון שקלים ללקוחות שביטלו מנוי והוצאות שכירות ודמי ניהול.
"על אף שהחברה הקפיאה את ההתקשרות עם חלק מהמשכירים באופן חד צדדי במהלך סגרי הקורונה הדבר לא בא לידי ביטוי בהוצאות בעיקר עקב חילוטי ערבות. בנוסף, סטודיו סי נאלצת להתמודד משפטית עם שוכרים שדורשים תשלום שכירות מלא עבור ימי הסגר בהם לחברה לא היו הכנסות. סטודיו סי לא זכתה כמעט למענקי קורונה מהמדינה בין היתר בשל מבנה אחזקות שאינו מבוסס זכיינות אלא פועל על ניהול מרכזי.
"בעלי המניות עשו את כל הפעולות האפשריות על מנת לשקם את החברה מהנזקים הכבדים ביותר שנגרמו לה, תוך חתימה על ערבויות אישיות, צמצום מצבת העובדים, העתקת מטה החברה, סגירת סניפים, והכל בכדי לעמוד בהתחייבויותיה העסקיות, מתוך ציפייה שלכשתסתיים מגפת הקורונה תתחיל החברה לייצר פעילות משמעותית, שתוביל אותה לרווחיות. למרבה הצער, דבר זה לא קרה, ולא צפוי לקרות, בפרט נוכח התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה, הפוגעת קשות בוודאות העסקית ומקשה באופן מיידי על גיוס לקוחות חדשים, שעשויים להוות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה".