שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יאריך את כהונתו של מנהל רשות המיסים ערן יעקב בחצי שנה עד שנה, כך נודע ל-ynet. יעקב היה אמור לסיים כהונה של חמש שנים ב-18 במרץ השנה ועל פי רוב אין מאריכים כהונה של בכיר במשרד האוצר מעבר לחמש שנים. אלא ששר האוצר זימן אליו את מנהל רשות המיסים והשניים סיכמו כאמור שכהונתו תוארך.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio

1 צפייה בגלריה
ערן יעקב
ערן יעקב
מנהל רשות המיסים, ערן יעקב
(צילום: גדעון מרקוביץ)
כ-20 רואי חשבון, יועצי מס וכלכלנים בכירים כבר הודיעו כי בכוונתם להתמודד על תפקיד המפתח במשרד האוצר, האחראי לכל צד ההכנסות של המדינה. משרת מנהל רשות המיסים היא בין המשרות היחידות במשרד האוצר, המחייבת הקמת ועדת איתור והצגת מספר מועמדים מועדפים לשר האוצר. כפי שנודע, עדיין לא נקבע אם ההארכה תהיה לחצי שנה או לשנה שלמה.
לפני ימים אחדים החליט השר סמוטריץ' להאריך גם את כהונתה של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, בחצי שנה, לאחר שהחוזה שלה פג בשבת האחרונה.
כמו כן נודע ששר האוצר האריך היום את כהונתו הזמנית של עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, משה ברקת, לתקופה נוספת של שלושה חודשים לפי שעה. ברקת פרש מתפקידו לפני שלושה חודשים, לפני מועד סיום חוזהו.

יעזרו בהכנת התקציב הבא

הארכת כהונת בכירי האוצר נועדה לסייע בהכנת תקציב המדינה הדו שנתי, לשנים 2023-24 וחוק ההסדרים המורחב, כאשר הייתה נוצרת בעיה אם בכירים שיתמנו כעת יצטרכו לתכנן את סעיפי התקציב וחוק ההסדרים שבועות ספורים בלבד לאחר כניסתם לתפקידי מפתח במשרד האוצר.


יצוין, כי החודש צפויה לסיים את תפקידה יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה. גם הממונה על השכר ויחסי העבודה יפרוש החודש מתפקידו בתום חוזהו.
כמו כן יסיים בימים הקרובים את עבודתו באוצר המנכ"ל, רם בלינקוב, שהיה בעבר גם ראש אגף התקציבים באוצר, לאחר ששר האוצר החליט על מינויו כמשרת אמון של מנכ"ל חדש באוצר, שלומי הייזלר, עד לימים האחרונים יו"ר מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים.
בקרוב צפוי השר סמוטריץ' למנות גם יועץ משפטי חדש במשרד האוצר, כמשרת אמון, במקומו של היועץ המשפטי הוותיק, עו"ד אסי מסינג. זאת על פי מדיניות שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו להפיכת כל היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה למשרות אמון. למדיניות זו קמו מתנגדים רבים, שטענו כי לא יעלה על הדעת שיועץ משפטי, שאמור להתנגד לעתים להחלטות של השר, ימונה מטעמו.
השר סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, החליף רק לפני 12 ימים את שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן. את השר במשרד האוצר, חאמד עמר, מחליפה סגנית שר האוצר החדשה, ח"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית. בכך מתחלפת למעשה כמעט כל צמרת משרד האוצר תוך זמן קצר.