בית משפט השלום בתל אביב הורה לתושבת אשקלון לפצות את העיתונאי גיא פלג ב-568 אלף שקלים, לאחר שלא הגישה את כתב ההגנה לתביעת לשון הרע נגדה. פלג תבע את האישה בשל פרסומים מכפישים בפייסבוק.
התביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אסף שרעף ואמיר גולדפרב התייחסה לארבעה פרסומים בחשבונה הפרטי של האישה, ובהם נטען כי פלג הוא "עבריין מין", "אנס" ו"נעצר בחשד לאונס". לאחר שחלף המועד הקבוע בחוק להגשת כתב הגנה והנתבעת נמנעה מלהגיש אותו, הגיש צוות התביעה בקשה לבית המשפט לקבלת פסק דין בהיעדר הגנה ובית המשפט לחייב את הנתבעת לשלם לפלג 568 אלף שקלים ועוד 34,145 שקל עבור שכר טרחת עורכי הדין של פלג.
4 צפייה בגלריה
גיא פלג
גיא פלג
גיא פלג
(צילום: אמיר מאירי)
בפרסום שזכה ל-35 לייקים ועשרה שיתופים מחודש מאי השנה, כתבה כי "גיא פלג ניסה לאנוס אבל הפרקליטות סגרה את תיק זה למה הוא פורע את השטר ומשתלח נגד ראש הממשלה". בתגובות לפוסט הוטחו בפלג דברים קשים כגון "עם מה ניסה לאנוס, עם האוזניים?" ו"ניסה לאנוס את התינוקת של דמבו".
בפוסט נוסף שפרסמה הנתבעת למחרת נכתב כי "גם כי אהלך בגיא פלג לא אפחד וגם הדרק וגם אביהגועל קלייקמן תלכו לעזאזל". מספר חודשים קודם לכן בחודש ספטמבר כתבה הנתבעת בפוסט נוסף בחשבונה, כי "גיא פלג ישוב בעבירות מין נא להיץ נראה לכולם מי העבריין". בתגובה לפוסט כתב אחד הגולשים: "חשיפה בלעדית. גיא פלג חשוד בעבירות מין עורכת הדין מגינה עליו". כתב התביעה כולל גם פרסומים נוספים.
4 צפייה בגלריה
(צילום מסך מפייסבוק)
4 צפייה בגלריה
(צילום מסך מפייסבוק)
לפני הגשת התביעה קיבלה המפרסמת מכתב התראה שבו נדרשה לפצות את פלג על הנזקים שנגרמו לו. במענה למכתב היא הודתה בפרסומים, אולם טענה כי "מאן דהוא" השתלט על חשבון הפייסבוק שלה ו"פרסם את הפרסומים ללא ידיעתה" וכי חשבון הפייסבוק שלה "נפרץ על ידי מערכת הסייבר של הפרקליטות".
4 צפייה בגלריה
עו"ד אסף שרעף
עו"ד אסף שרעף
עו"ד אסף שרעף
בתביעה טען פלג כי לאור מעמדו הציבורי, יוקרתו המקצועית, שמו הטוב והמוניטין שלו, הנזק שנגרם לו הוא גדול במיוחד ועל כן הפיצוי צריך להיות גדול במיוחד. כמו כן הסתמכו עורכי דינו של פלג בטענותיהם על פסק הדין של בית המשפט בתביעת לשון הרע שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בשנת 2018.
מטעמה של הנתבעת לא נמסרה תגובה.