המסחר בתל אביב ננעל בעליות קלות, בדומה למגמה ששלטה בבורסה לאורך רוב היום. בשעות האחרונות עברו המדדים המובילים לירידות ברקע חילופי האש בגבול לבנון, אך לאחר תום האירוע חזרו לעליות: ת"א 35 ות"א 125 עלו ב-0.2%, מדד הבנקים איבד 0.6%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
דלק קידוחים נפלה ב-6.8% לאחר ההודעה על גיוס חוב של 2.25 מיליארד דולר, החברה האם קבוצת דלק איבדה 5.5%.
עוד בלטו - בנק לאומי איבד 1% מערכו והשלים שמונה ימים רצופים של ירידות. מיקרומדיק המריאה ב-47.3% אחרי שדיווחה על שיתוף פעולה עם יצרנית המשקאות טמפו, אפולו פאוור נסקה ב-45.1% במחזור גבוה.
2 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
(צילום: שאול גולן)
האירו קופץ בשווקי המט"ח בישראל ובעולם ומגיע לרמה של יותר מארבעה שקלים לראשונה מאז אמצע מרץ. בשוק המקומי מטפס האירו ב-0.3% ל-4.01 שקלים - מחירו הגבוה ביותר מאז 19 במרץ, אז התגבר קצב ההתפשטות של מגפת הקורונה ברחבי העולם. הדולר עולה ב-0.5% ונסחר תמורת 3.415 שקלים.
מיקרומדיק מזנקת אחרי שדיווחה על שיתוף פעולה של נקסטייג' - שצפויה להתמזג עם מיקרומדיק - עם יצרנית המשקאות טמפו. טמפו ונקסטייג' יקימו חברה משותפת שתפעל לפיתוח טכנולוגיות לייצור מזון ומשקאות, וכן לייצור של מוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס.
עוד צרות לתשובה: דלק קידוחים שבבעלות קבוצת דלק ושמצויה בשלבים סופיים של גיוס חוב של 2.5 מיליארד דולר, דיווחה אמש שרשות ני"ע מקיימת בירור מינהלי נגד השותפות - במסגרת זו דורשת הרשות המצאת מסמכים ומידע מהחברה על עסקת דולפינוס (הבירור נוגע להיקף הגילוי של דלק קידוחים אודות האפשרות שניתנה לשותפות דולפינוס בהסכם לרכישת גז משותפות לוויתן בדיווחים של השותפות בסוף 2019 ובדו"חות השנתיים שלה ל-2019). במקביל הודיעה השותפות על אישור תוכנית רכישה עצמית של אג"ח א' בסכום של עד 50 מיליון דולר.
בתוך כ, מפלה ליצחק תשובה: בהצבעת מחזיקי האג"ח על הצעת הדחייה של גיוס ההון הצביעו 98% ממחזיקי האג"ח נגד דחייה כלשהי. תשובה ביקש לדחות את הגיוס כולו לספטמבר, או לפחות 100 מיליון שקל ממנו. דלק אמורה לגייס 163 מיליון שקל עד סוף החודש ותבצע את הגיוס בשבוע הבא.
המשקיעים בבורסה בת"א יעקבו בשעות הקרובות אחר המגמה בשוקי העולם הנכנסים במהלך היום לשבוע מסחר חדש. בשוקי אסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת: מדד ניקיי יורד ב-0.5%, האנג סנג ושנגחאי עולים ב-0.1%, קוספי מטפס ב-1.3%; החוזים על המדדים המובילים בניו יורק מטפסים ב ב-0.6%.
אתמול נרשמה בבורסה נעילה שלילית: מדד ת"א 35 איבד 1% מערכו, ת"א 125 נחלש ב-1.2%; דלק קידוחים זינקה ב-14.6%, שותפתה בלווייתן רציו טיפסה ב-4%. קבוצת דלק התחזקה ב-3.7%. פער ארביטראז' הפיל את לייבפרסון ב-7.4% ואת טבע ב-2.8%. יוטרון נסקה ב-24.8% ברקע הסכם להקמת חניון אוטונמי בקולורדו תמורת 3.3 מיליון דולר.

הדולר יורד ל-3.41 שקלים

בגזרת המט"ח: הדולר ממשיך לאבד גובה בשוקי העולם בפתיחת שבוע המסחר במטבעות. בשוק המקומי נסוג הדולר ב-0.2% ל-3.41 שקלים, האירו מטפס ב-0.4% ל-3.99 שקלים; בעולם מתחזק האירו ב-0.5% ל-1.171 דולר, הפאונד מטפס ב-0.3% ל-1.283 דולר.
האירו טיפס ב-1.6% בשבוע שעבר, בעקבות ההחלטה של האיחוד האירופי על חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לכלכלת אירופה (750 מיליארד דולר בשלב ראשון, במענקים ובהלוואות). מתחילת יולי טיפס האירו בכמעט 4%.
2 צפייה בגלריה
יו"ר הפד ג'רום פאוול והנשיא דונלד טראמפ
יו"ר הפד ג'רום פאוול והנשיא דונלד טראמפ
יו"ר הפד ג'רום פאוול והנשיא דונלד טראמפ
(צילום: בלומברג)
"הדולר החלש לאו דווקא משקף חולשה בכלכלה האמריקנית אך הוא כן ביטוי לכך שהכלכלה הגלובאלית חזקה יותר באופן יחסי", אמר ג'פרי שולץ מ- ClearBridge Investments בשיחה עם מרקטווטש. "זה לא אומר ששוק המניות בארה"ב בדרך לנפילה, אך סביר שהוא יציג ביצועים חלשים יותר מהשווקים המקבילים הגלובאליים בששת החודשים הקרובים".
פורסם לראשונה: 10:11, 27.07.20