בנק לאומי הוא אחד משורה של מוסדות פיננסיים - מעמק הסיליקון ועד לישראל - שמתבקשים להעביר מידע על כספים שייתכן שהועברו אליהם מהמיליארדר ועבריין המין המנוח ג'פרי אפשטיין או חברות הקשורות אליו. כך לפי מסמכים חדשים שהוגשו לבית המשפט.
שישה מוסדות פיננסיים אמריקניים - וולס פארגו, סיטיבנק שבבעלות סיטיגרופ, פיגלטי אינווסטמנטס, צ'רלס שוואב, נורת'רן טראסט אינטרנשיונל בנקינג וסיליקון וואלי בנק - וכן בנק לאומי בישראל, קיבלו בימים האחרונים צווים מטעם התובעת הכללית של איי הבתולה, דניס ג'ורג', שהגישה תביעה אזרחית נגד מנהלי העיזבון של אפשטיין במטרה להשיג כסף לתשלום פיצויים לקורבנות שלו. איי הבתולה הם טריטוריה בחסות אמריקנית.
1 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
(צילום: AP)
הצווים כוללים בקשה לקבלת מידע מהבנקים לגבי מעל 20 שותפויות, מלכ"רים וישויות נוספות הקשורות לאפשטיין. עם זאת, אין בכך כדי לטעון שהבנקים עצמם היו מעורבים בפעילויות לא חוקיות.
מסיטיבנק, וולס פארגו, פידליטי ושוואב לא מסרו תגובה לסוכנות הידיעות בלומברג שפרסמה את דבר הפנייה. לאומי, סיליקון ואלי בנק ונורת'רן טראסט לא ענו לבקשה לתגובה.

רמזים הנוגעים למצבו הפיננסי של אפשטיין

הצווים מצביעים על כך שבאיי הבתולה מתקיימים מאמצים גדולים להשגת הונו של אפשטיין. התשובות של הבנקים, שצריכות להישלח בתוך 30 יום, עשויות לספק רמזים פוטנצאליים לגבי מצבו הפיננסי של אפשטיין, שעדיין לא נחשף לגמרי גם לאחר מותו בשנה שעברה בבית הכלא במנהטן לאחר שהואשם בעבירות מין. מותו של אפשטיין הוגדר כהתאבדות. הוא דיווח בעבר על קשרים עם הבנקים סיטיבנק, ג'יי.פי.מורגן ודויטשה בנק. האחרון אף שילם קנס בסך 150 מיליון דולר על שניהל את חשבונותיו של אפשטיין.
באיי הבתולה הוגשה בינואר תביעה נגד מנהלי העיזבון של אפשטיין ושש חברות נלוות בבית המשפט המקומי, בטענה שהפרו את החוקים המקומיים. התובעים דורשים תשלום קנסות ופיצויים, חילוט של האי הפרטי שבבעלותו של אפשטיין ופיצויים לקורבנות שלו.
הרשויות באי עורכות גם חקירה פלילית סביב שותפתו הוותיקה של אפשטיין, גיליין מקסוול, בחשד שהייתה מעורבת ברשת הברחת הנשים שלו. מקסוול נעצרה מוקדם יותר החודש במסגרת חקירה נפרדת של התובעים במנהטן. היא כפרה בהאשמות.
ג'ורג' מבקשת מהבנקים שיעבירו לידיה מסמכים הקשורים לחשבונות, מסמכי הפקדות ומשיכות, מידע לגבי המקור והיעד של הכספים והזהות של האנשים שביקשו לבצע את העסקאות. היא גם מבקשת מזכרים פנימיים של הבנקים, תיעודי שיחות, התכתבויות פנימיות ומסמכים של בדיקות נאותות או חקירות פנימיות הקשורות לחשבונות המדוברים.
אפשטיין נעצר ב-6 ביולי בשנה שעברה בשדה התעופה בניו ג'רזי, כשחזר מפריז. הוא הואשם שפיתה בין 2002 ל-2005 עשרות נערות, הצעירות שבהן בנות 14 בלבד, לבתי היוקרה שלו בניו יורק ובפלורידה ושילם להן תמורת יחסי מין. הוא הכחיש את כל המיוחס לו.