לא עוצר: הביטקוין חצה הבוקר לראשונה את רף ה-29 אלף דולר, לאחר שטיפס ב-5.3% ביממה האחרונה. מחירי המטבע הגיעו לשיא של 29,280 דולר, וירדו בינתיים ל-28,960 דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך עלה מחיר הביטקוין ביותר מ-300% בשנה האחרונה, ובעלי המטבע הקריפטוגרפי מצפים כעת שהביטקוין יחצה גם את ה-30 אלף דולר - עוד השנה.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(צילום: shutterstock)
"אם הגל הצפוי של הרכישות הקמעונאיות יתממש, אני מעריך שהביטקוין יגיע ל-30 אלף דולר לפני השנה החדשה", אומר היום דניס וינוקורוב, ראש המחקר ב-Brokerage Bequant בלונדון.
המשקיעים המוסדיים נתפסים כאלו שמניעים את הזינוק במחירי המטבע. עד סוף השנה הקרובה, ייתכן שמנהלי קרנות למיניהם יקנו גם הם את מטבע הקריפטו, כדי שיוכלו להגיד בשנה הבאה שהיו חכמים מספיק כדי להיכנס לשוק זה עוד בשנת 2020, מבלי שימהרו לציין כמובן את המחיר הגבוה שבו רכשו את המטבע.
בנוסף, הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי האמריקני) יחד עם בנקים מרכזיים אחרים, הדפיסו כסף בניסיון למנוע את ההשפעות הכלכליות הקשות של המגפה, ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ דחף את הקונגרס לביצוע פעולות שהשפעתן דומה, כמו הוצאות הממשלה המוגדלות לדוגמה. פעולות מסוג זה נתפסות בעיני רבים ככאלו המזרזות אינפלציה ומזיקות לדולר האמריקני - מה שעשוי להיות חיובי במיוחד עבור הביטקוין.