הסטארטאפ הישראלי בטר ג'וס (Better Juice), שפיתח טכנולוגיה להפחתת סוכרים מרכזים וממיצים של פירות, חתם על הסכם מסחרי ראשון עם ענקית מיצים אמריקנית. החברה מפתחת טכנולוגיה שממירה סוכר לסיבים תזונתיים ובכך יודעת להפחית עד 80% מהסוכר הטבעי, אם כי יצויין שעל מנת לשמור על הטעם, משתמשים בטכנולוגיה כדי להפחית עד כ-30% מהסוכר בלבד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מכילים כמות גדולה של סוכר. מיצים טבעיים
מכילים כמות גדולה של סוכר. מיצים טבעיים
מכילים כמות גדולה של סוכר. מיצים טבעיים
(צילום: shutterstock)
הרכיבים היחודיים לתהליך יוצרו במרכז הפיתוח של החברה ברחובות ואת המערכת הטכנולוגית תייצר חברת GEA הגרמנית, מהמובילות בעולם בתחום המכשור התעשייתי לחברות מזון. המערכת תאפשר הפחתה של הסוכר ב-200 ליטר מיץ לשעה.
שחר פלורנץ, סמנכ"ל צמיחה וחדשנות בקבוצת שטראוס, אשר בחממת הפודטק שלה גדל הסטארטאפ, אמר: "שיתוף הפעולה שבנתה בטר ג'וס עם חברות מובילות הוא צעד משמעותי לשיפור עתיד האוכל ומבטיח מענה לאחד האתגרים הגדולים בתעשייה - סוכר".

"כמות הסוכר במיץ טבעי גבוהה ולכן הוא ממוסה כמו משקאות דיאט"

העסקה של בטר ג'וס מגיעה במקביל לדיונים בכנסת על מס המשקאות הממותקים והדיאט, והניסיונות של חברות המשקאות לטרפד את ההצעה, שהגיעו בשבוע שעבר לשיא עם הופעתו המוזרה של הפרופסור ארדון רובינשטיין.
גם נושא המיצים הטבעיים - שגם עליהם יחול המס - עלה לדיון, כאשר חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד התעמתה בדיון עם נציגת משרד הבריאות בנושא. פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות הבהירה כי "בפרי שאוכלים יש סיבים תזונתיים, למשל בקליפה של התפוז. רמת הסוכר גם עולה לאט יותר כשאוכלים פרי. אבל בכוס מיץ יש 3-4 תפוזים – כמות שבד"כ לא אוכלים. כמות הסוכר בכוס מיץ גבוהה יותר וההשפעה שלה דומה למשקה מסוכר. לכן מיץ טבעי באותה רמת מס מופחתת של הדיאט".
ברק צייצה לאחר הדיון כי "משרד הבריאות נוקט בגישה פטרנליסטית, הם יחליטו עבור הציבור באיזו צורה הם יצרכו את מנת הפירות עבורם. אם היא חשובה, עליהם לעודד אותה גם כשהיא מגיעה בצורת שתיה (100% פרי) ולא לטרפד אותה ע"י מיסוי". דבריה של ברק זכו לביקורת צינית מצד גולשים רבים שהבהירו כי ההשוואה בין צריכת מיצים טבעיים לפירות מבחינה בריאותית מעט מוזרה.