שיעור האינפלציה בארה"ב ירד ל-5%, בחישוב שנתי, במרץ, לעומת 6% בפברואר - שפל של כמעט שנתיים. כך לפי נתונים רשמיים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה. זהו החודש התשיעי ברציפות שבו נרשמת ירידה באינפלציה. בחישוב חודשי עלה המדד ב-0.1% לעומת 0.4% בפברואר. לשם השוואה, האינפלציה השנתית בישראל עומדת על 5.2% נכון לחודש פברואר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
לפי ממוצע תחזיות האנליסטים שפרסמה בלומברג, שיעור האינפלציה השנתי צפוי היה לרדת ל-5.1%, והמדד החודשי היה אמור לעלות ב-0.2%.
1 צפייה בגלריה
קניות בלאק פריידיי בקנטאקי
קניות בלאק פריידיי בקנטאקי
קניות בקנטאקי
(צילום: AP)
אינפלציית הליבה (CPI) שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, הייתה אמורה לעמוד, לפי תחזיות האנליסטים, על 5.6% בחישוב שנתי.
יש לזכור כי למרות הירידות הנמשכות באינפלציה - היא עדיין גבוהה בהרבה מהיעד של הפדרל ריזרב, שעומד על 2%.
לנתונים חשיבות רבה בכל הנוגע להמשך העלאות הריבית על ידי הפד: המשקיעים מעריכים כעת, בהסתברות של מעל 70%, כי הבנק האמריקני המרכזי יעלה את הריבית ב-0.25% בפגישתו הבאה בתחילת מאי.
לפי הנתונים, במרץ נרשמה ירידה של 3.5% בעלויות האנרגיה, ואילו מחירי המזון נותרו ללא שינוי. עלות המחיה למשק בית טיפסה ב-0.6% - השיעור הנמוך ביותר מנובמבר, ואולם בחישוב שנתי היא זינקה ב-8.2%. מחירי כלי הרכב המשומשים - שהייתה להם תרומה גדולה לזינוק באינפלציה ב-2021, ירדו ב-0.9% במרץ, וב-11.2% בחישוב חודשי.
בשנה האחרונה העלה הפד את הריבית תשע פעמים, ב-4.75% בסך הכל, הקצב המהיר ביותר מתחילת שנות ה-80.
בתוך כך, נגיד הפד בריצ'מונד תומאס ברקין אמר כי "האינפלציה הגיעה לשפל, אבל יש לנו עוד דרך לעבור כדי לגרום לאינפלציה להיות תחת שליטה".
פורסם לראשונה: 15:37, 12.04.23