המועצה לצרכנות תובעת ממשרד החינוך להשיב להורים, שילדיהם נשלחו לבידוד במהלך פעילות בית הספר של החופש הגדול, את החלק היחסי של התשלום ששילמו עברו הפעילות.

הורים רבים התלוננו על כך שבשל חוסר הערכות ואופן התנהלות בית הספר של הקיץ, נשלחו עשרות אלפי תלמידים וצוותי חינוך לבידוד וההורים נאלצו להישאר בבית. לטענת ההורים, בשל מדיניות הבידודים הגורפת, נשלחו מדי יום אלפי ילדים לבידוד למרות שלא היו במגע עם מאומתים.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה בדיקה מטוש אילוסטרציה אילוס
בדיקת קורונה בדיקה מטוש אילוסטרציה אילוס
בדיקת קורונה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בתי הספר של הקיץ הגיעו לסיומם ביום חמישי האחרון, אך בלא מעט רשויות מקומיות האריכו בשבוע את הפעילות במסגרת הצהרונים. אולם בשל המדיניות הקיימת, רבים החליטו לא לשלוח את ילדיהם לצהרונים הנמשכים שבוע נוסף, מחשש שייאלצו לשבות מעבודה, ורבים פנו למועצה לצרכנות כדי שתסייע להם לקבל חזרה את החלק היחסי של התשלום ששילמו. לדברי הפונים, למעט ימים בודדים לא זכו הילדים ליהנות ממרבית או מכל הפעילות עליה שילמו.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד עופר פינשטיין, ציין במכתב לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, כי למרות שלא התקיימה הפעילות, בקשתם של ההורים לקבלת החזר כספי לא נענתה, ולהורים נמסר כי ההחזר יינתן רק בכפוף לאישור משרד החינוך.
"אי השבת הכסף גורמת לפגיעה משמעותית בציבור ההורים שנאלצים להפסיד ימי עבודה, למצוא מסגרות חלופיות ויקרות ולהמשיך ולשלם על המסגרת שפעולתה הופסקה", ציין פינשטיין. "לא ניתן לעשות שימוש בצרכנים, ובמקרה זה הורי התלמידים, כגורם המימון לפעילות ממשלתית".
משה צרפתי מרמת גן, ששני ילדיו התאומים, נאור ותהל תלמידי כיתה ה' נשלחו לבידוד, אמר כי מדיניות הבידוד גורפת ושרירותית. לדבריו, בנו נאור הפסיק ללכת לבית הספר של החופש הגדול כבר לפני כשבוע וחצי משום שהשתעמם ולמרות זאת נדרש להיכנס לבידוד. "אמרו לנו שבית הספר של החופש יוקדש לצמצום פערים, ולכן שלחתי אותם. אחרת הייתי משאיר אותם בבית בגלל הקורונה", אומר צרפתי. "בפועל לא צמצמו פערים ובעיקר שחקו וביצעו עבודות יצירה משמימות והילדים נשלחו לבידוד.
"אחד הילדים בשכבה קיבל תשובה שלילית ורבע שעה לאחר שהגיע לבית הספר הודיעו לו שמדובר בטעות והוא חיובי. רק בגלל אותה רבע שעה שלחו מספר שכבות לבידוד כולל הבן שלי שלא מגיע לבית הספר מזה שבוע וחצי. אם כך יתנהלו גם בספטמבר, יצטרכו לסגור את כל מערכת החינוך ולשלוח את כולם לבידוד".
תמי צבע מכפר יונה רשמה את בתה ליאן לבית הספר של החופש, אך לא שלחה אותה בשל החשש מהדבקות ובידודים לאחר שכבר ביום הראשון הודיעו להורים על סגירת ארבעה גני ילדים ביישוב בשל חשיפה לחולים מאומתים. לדבריה, הורים רבים החליטו להשאיר את ילדיהם בבית רק בגלל התפרצות הקורונה, אך אינם מקבלים החזר כספי.