בתגובה לפניית יו"ר רשות החברות מיכל רוזנבוים, שדרשה הסברים לגבי חגיגת המימונה יוצאת הדופן שהתקיימה בתעשייה האווירית במוצאי שבת האחרונה, מגלגל יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ את האחריות על המנכ"ל בועז לוי.
כפי שפורסם אתמול ב-ynet, רוזנבוים ביקשה מפרץ הסברים אודות מקורות המימון לאירוע ועל אופן אישורו, ביררה האם כל עובדי החברה הוזמנו אליו והאם דירקטוריון החברה היה מודע לו. זאת, משום שהוראות הרשות אוסרות על קיום אירועים פוליטיים בידי החברות הממשלתיות ובמתקנים שלהן. רשמית מומן האירוע, שנערך במתקן של החברה, בידי ועד העובדים, אך בהזמנות שנשלחו לקראתו הופיע גם סמל החברה, שההנהלה שלה תומכת כלכלית בוועד, לצד סמלו של ארגון העובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
איילת שקד בחגיגת המימונה
איילת שקד בחגיגת המימונה
איילת שקד ויאיר כץ בחגיגת המימונה של התעשייה האווירית
למרות זאת, השתתפו באירוע שרת הפנים איילת שקד, חברי כנסת רבים מהליכוד כמו ניר ברקת, מירי רגב, ישראל כץ, יולי אדלשטיין, אלי כהן, קרן ברק וחיים כץ, אביו של יו"ר ועד עובדי התע"א יאיר כץ, ומי שבעצמו שימש כיו"ר הוועד שנים ארוכות בעבר, ופקד אלפים מעובדי החברה למפלגה.
באירוע השתתף גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שיתמודד בחודש הבא על התפקיד מול עופר עיני. ועד עובדי התע"א נחשב לאחר מוועדי העובדים החזקים במדינה והביע תמיכה מפורשת בבר דוד בבחירות לראשות ההסתדרות.
פרץ הדגיש כי לא נכח באירוע, שאורגן בידי הוועד וללא מעורבותו. "האירוע אורגן על ידי הוועד, ללא כל מעורבות של היו”ר. הדירקטוריון כלל לא דן באירוע, ודאי שלא אישר את קיומו", אמר אתמול.
לדבריו, "כשהתקבל מכתבה של מנהלת רשות החברות, מייד הורתי למנכ”ל לערוך בדיקה ולהשיב על השאלות. תפקידו ואחריותו של מנכ”ל החברה, שכן נכח באירוע, לבדוק את טענותיה של מנהלת רשות החברות עם יו”ר הוועד יאיר כץ. לכן, מרגע קבלת המכתב הנחיתי היו”ר את המנכ”ל לערוך בדיקה יסודית ועם תום הבדיקה יועברו ממצאיה לרשות החברות. אם יהיה צורך בנקיטת אמצעים נוספים, חמורים ככל שדרוש, הם ינקטו".
לוי, יצוין, שוהה כעת בפולין, וישתתף היום ביחד עם משלחת סמנכ"לים של התע"א במצעד החיים באושוויץ. מהתעשייה האווירית נמסר כי "קיבלנו את מכתבה של מנכ"לית רשות החברות ואנחנו מתייחסים אליו ברצינות רבה. נבצע את הבדיקה לבקשת יו"ר הדירקטוריון לגבי האירוע, שאליו הוזמנו כל עובדי החברה, ששילמו כל אחד תשלום סמלי של 10 שקלים למימונו".
פרץ הוסיף כי הוא מתנגד לכל פעילות פוליטית בחצר החברה, עניין די מקובל בתעשייה האווירית לאורך השנים, ששניים מיושבי ראש הוועד שלה לאורך השנים, יעקב שפי וחיים כץ כאמור, נבחרו לכנסת. יאיר כץ אף אמר בימים האחרונים כי לאור הצלחת אירוע המימונה בכוונתו להפכו למסורת שנתית.
ב-2009 הגדיר מבקר המדינה דאז מיכה לינדנשטראוס בדוח שפירסם על הפריימריז במפלגות השונות כ"תופעה פסולה, שעלולה לגרום להשחתה" את השימוש באוטובוסים של התעשייה האווירית על ידי כץ, ששימש אז כיו"ר הוועד, להסעת עובדי החברה להצבעה בבחירות המקדימות בליכוד.
לינדנשטראוס לא נקב בשמו של כץ אך כתב: "למשרד נמסר מידע ממנו עולה כי אחד המועמדים, בעל מעמד בגוף הכפוף לביקורת מבקר המדינה, הפעיל במהלך יום הבחירות המקדימות מערך רחב היקף של הסעות מאורגנות באמצעות אוטובוסים, משער הגוף המבוקר לקלפיות".
יאיר כץ אמר אתמול ל-ynet, כי "במקום להוציא 200 אלף שקל על שכירת אולם ליד התעשייה אווירית, השתמשתי באוהל ששימש להצגת מתנות לעובדים בפסח, ועמד ריק. המימון הגיע מתקציב הרווחה של הוועד, להנהלה לא הייתה שום מעורבות, הזמנו את המנכ"ל והסמנכ"לים כאורחים שלנו. וכן הזמנו גם אורחים מחוץ לחברה, ביניהם חברי כנסת. אם הייתי רוצה שכל חברי הכנסת של הליכוד יגיעו, הייתי עובד בזה, אבל שלחתי הזמנות לכולם. הייתי שמח אם גם גדעון סער, בני גנץ, מרב מיכאלי ונבחרי ציבור אחרים שהזמנו היו מגיעים. שמחתי שחברי כנסת עלו לבמה וברכו את העובדים, חשוב שישמעו את הערכה כלפיהם. כשמפתים את העובדים במשכורות הייטק, חשוב לחזק את הגאווה שלהם. אם זה תלוי בי, נקיים את האירוע גם בשנה הבאה".