התעשייה האווירית (תע"א) תמכור את מטוס המנהלים הפרטי ששימש את בכירי החברה בנסיעותיהם בעולם, וזאת בעקבות דרישת רשות החברות הממשלתיות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
דירקטוריון תע"א אישר את מכירת המטוס מסוג G-280 לאחר שמנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים הנחתה את היו"ר עמיר פרץ להביא את המהלך להצבעה.
1 צפייה בגלריה
מטוס מנהלים מסוג Gulfstream G280
מטוס מנהלים מסוג Gulfstream G280
מטוס מנהלים מסוג Gulfstream G280
(צילום: Gulfstream)

מדובר במטוס ששימש את בכירי תע"א במהלך משבר הקורונה, שהתאפיין בין השאר בשיבושים נרחבים בטיסות הסדירות. עלות המטוס הפרטי, שיוצר בשותפות של תע"א עם חברת גלפסטרים האמריקנית, עומדת על כ-5 מיליון דולר.
ההחלטה על רכישתו התקבלה בסוף 2020, בזמן שהמנכ"ל הנוכחי של החברה, בועז לוי, שימש כממלא מקום המנכ"ל. הרכישה נעשתה בידיעת היו"ר הקודם, הראל לוקר. מאז, הוא שימש את לוי, את היו"ר פרץ וסמנכ"לים בחברה לטיסות במסגרת פעילותם לקידום עסקות של החברה בעולם.
רוזנבוים מסרה היום כי "חברה ממשלתית צריכה לפעול באופן יעיל, צנוע ושקוף ולפי נורמות ציבוריות ראויות. אני שמחה שתע"א בחרה בדרך זו".
יו"ר החברה, עמיר פרץ, מסר: "תע"א היא בראש ובראשונה חברה שפועלת בסביבה עסקית שחלים בה חוקים וכללים, אך גם חברה ציבורית ששייכת לאזרחי ישראל ושחלות עליה נורמות ערכיות נוספות, כמו החובה לשמש דוגמה ושיקולים של נראות ציבורית".