הקרב בהנהלת התעשייה האווירית (תע"א) בין היו"ר עמיר פרץ למנכ"ל בועז לוי על עתידו של אלי אלפסי, סמנכ"ל השיווק שהוחלף בידי לוי, הסתיים בניצחון של פרץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלפסי ימונה ל"פרויקטור בח"א 27" בחברה, האיש שיהיה אחראי לטיפול בשטחים שהובטחו לתע"א במתחם בסיס חיל האוויר הצמוד למתקניה בלוד, ששימש את טייסות התובלה של החיל ונסגר לפני עשור כאשר אלה הועברו לבסיס נבטים בדרום.
1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ, בועז לוי
עמיר פרץ, בועז לוי
עמיר פרץ, בועז לוי
(צילום: קמפיין העבודה- גשר, התעשייה האווירית)
לאלפסי, שכנו של מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ביישוב קדרון שבשפלה, אין כל רקע בתחומי התכנון, הרגולציה והבנייה. לאחר ששירת בצה"ל כמח"ט שריון, שימש כסגן מפקד בסיס האימונים בצאלים, ראש מחלקת תכנון בחטיבת המבצעים במטכ"ל, נספח צה"ל וראש משלחת משרד הביטחון בהודו ובתע"א עסק כל השנים בשיווק ומכירות. הוא מונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק של החברה ב-2017, אבל לאחר ארבע שנים הדיח אותו המנכ"ל לוי שלא היה מרוצה מביצועי מחלקת השיווק. המהלך היה מיידי ולתפקיד ממלא מקום סמנכ"ל השיווק מונה אייל יוניאן, ששימש אז כמשנה למנכ"ל.
אלפסי, שכבכיר בחברה הועסק בחוזה אישי ולא נהנה מהגנת הוועד, לא קיבל את ההחלטה ונאבק נגדה משפטית, באמצעות עו"ד סיגל פעיל.
פרץ, שהגיע לחברה חצי שנה לאחר הדחתו של אלפסי, החל מיד לקיים עמו סדרת פגישות. "כל החברה ראתה את הפגישות", אמרו אז גורמים בחברה. "השבת מנהל שכשל בניגוד לדעת המנכ"ל שפיטר אותו היא חסרת סמכות ותגרום נזק בלתי הפיך לחברה. אלה לא מהלכים שקורים בחברה עסקית נורמלית".
לאחרונה הצליח פרץ לכפות על לוי את המינוי החדש של אלפסי. בלשכת פרץ ובלשכת מנכ"ל התע"א סירבו להתייחס לשאלות מדוע מונה דווקא אלפסי לתפקיד, מה בדיוק יהיו סמכויותיו וכמה ישתכר. בתגובה שנשלחה בשם שתי הלשכות נמסר רק כי "החברה מבקשת להבהיר כי כל נושא העובדים והיועצים מתנהל אך ורק באחריותו של המנכ"ל, בהתאם לצרכי החברה".