לראשונה בישראל, חברת לגו העולמית תפתח חנויות לגו רשמיות ברחבי הארץ. חברת הצעצועים הגדולה בעולם שמגיעה מדנמרק, תפתח מספר חנויות במחצית השנייה של 2022 בפריסה ארצית, כאשר היא מתחייבת כי תוזיל משמעותית את מוצרי הלגו, שמחירם בארץ מהגבוהים ביותר בעולם.
לצורך כך, מינתה החברה לזכיין רשת חנויות לגו בישראל את ערן תור, לשעבר מיזמי רשת איי דיגטל וממייסדי נינטנדו ישראל. עד כה, חברת אילנית שבבעלות דורון פלד הייתה במשך 22 השנים האחרונות היבואנית הבלעדית של לגו לארץ, בלעדיות שקיבלה לאחר שנציגות של לגו שפעלה בישראל בין השנים 2001-1996 נסגרה. כעת תאבד אילנית את הבלעדיות, אך תמשיך לייבא ולהפיץ בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
חנות לגו
חנות לגו
חנות לגו
(צילום: יח"צ)
אחת הבעיות של המותג בישראל, שגרם ככל הנראה לסלידה מצד הצרכנים ולעובדה שלגו בישראל לא נהנה מצמיחה כמו בחו"ל, הייתה המחיר הגבוה בהשוואה למחירים בעולם ובאתרים בינלאומיים, מה שגרם לישראלים לבצע חלק מהרכישות בחו"ל. למשל, דגם לגו שנרכש לפני שבוע באיסטנבול ב-115 שקלים, עולה בארץ 215 שקלים.
"יהיה שינוי דרסטי במחירים", אמר ל-ynet הזכיין החדש, תור. "מגיע לצרכן הישראלי להנות ממחירים נגישים. המבחר בארץ דל בהשוואה לחו"ל וכעת גם זה ישתנה". תור סיפר כי במשך שמונה שנים הוא מנסה לשכנע את הדנים להעניק לו את הזיכיון לפתוח חנויות לגו בישראל, כדוגמת 678 החנויות שהיא מפעילה בעולם.
הפתיחה הרשמית של החנויות תתבצע כאמור במחצית השנייה של 2022 בקניונים מובילים, כאשר שטח החנות לא יפחת מ-200 מ"ר. הייחודיות של חנויות לגו בין השאר היא שניתן להתנסות במוצרים, לבנות וללמוד בחנות עצמה, תוך סיוע של צוות תמיכה שפועל בחנות.
2 צפייה בגלריה
חנות לגו
חנות לגו
"בחנויות גם ייערכו אירועי מותג מיוחדים הפתוחים לקהל הרחב". חנויות לגו
(צילום: יח"צ)
חברת לגו הוקמה ב-Billund שבדנמרק ב-1932 ע"י Kristiansen Kirk Ole, ומקורו של השם מורכב משתי מילים בדנית - Godt ו-Leg, שמשמעותן "שחק היטב". כיום, קבוצת לגו, שמוצריה נמכרים ב-130 מדינות בעולם, היא חברה משפחתית ששוויה מוערך בקרוב ל-15 מיליארד דולר, ובשנת 2021 הודיעה החברה על רווח נקי של למעלה ממיליארד דולר.
למרות החשש שהיה כי העניין של ילדים בלגו ידעך עם פריחת המשחקים הדיגיטליים ומשחקי המחשב, התברר במיוחד בקורונה כי המותג לא נפגע, ואפילו המשיך לצמוח. גם השקת סרטי דיסני "לגו 1" ו"לגו 2" הזניקה את הפופלריות שלו בקרב ילדים. ישנם אתרים, כולל אי.ביי לדוגמא, שמתמחים בסחר בסדרות ישנות של לגו לאספנים, שמחירם יכול להגיע לאלפי דולרים.
לדברי תור: "לגו היא אחת מהחברות המדהימות בעולם שלוקחת את הערך של חינוך דרך משחק ומביאה אותו לחיים בכך שמאפשרת לילדים לבטא דמיון ויצירתיות דרך קוביות הלגו. אלו חנויות ברמה אחרת ממה שנהוג בארץ. החנויות יציעו מגוון של מוצרי לגו במהדורות ייחודיות ומוגבלות, וכ-60% מהמוצרים יהיו בלעדית רק אצלנו. בנוסף, כמקובל בעולם, בחנויות ייערכו אירועי מותג מיוחדים הפתוחים לקהל הרחב. קבוצת לגו מאמינה כי הדמיון הבלתי רגיל של הילדים מאפשר לנו לראות כי העולם הוא מקום בלתי מוגבל של אפשרויות".
מדלן אדוארדס, מנהלת אזורית של טורקיה, יוון וישראל בקבוצת לגו מסרה: "חברת לגו שמחה לחבור לערן תור ומאמינה ביכולות הניהול הייחודיות שלו, הניסיון היזמי ובעיקר התשוקה והחיבור לחזון של לגו".