WeWork העולמית מתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל כבר בשבוע הבא. כך אמר אמש (שלישי) גורם שבקיא בעניין, בעוד שהחברה מתמודדת עם חובות עצומים והפסדים כבדים.
מניותיה של ענקית חללי העבודה ירדו ב-32% במסחר המאוחר הלילה אחרי הדיווח על פשיטת הרגל, לאחר שירדו בסך הכל ב-96% השנה.
1 צפייה בגלריה
לאשה תוכן שיווקי
לאשה תוכן שיווקי
(צילום: באדיבות WeWork)
מוקדם יותר אתמול, WeWork מסרה כי הגיעה להסכמות עם נושים בנוגע לדחייה זמנית של תשלומים עבור חלק מהחובות שלה. לחברה היו חובות של 2.9 מיליארד דולר נכון לסוף יוני ויותר מ-13 מיליארד דולר בחוזי שכירות ארוכי טווח.
WeWork סירבה להגיב.
הגשת הבקשה לפשיטת רגל של WeWork מסמלת היפוך מגמה מדהים של החברה, שהוערכה בכ-47 מיליארד דולר ב-2019, ועוד אכזבה למשקיע SoftBank, שהפסיד מיליארדים. החברה החלה בהידרדרות מאז שתוכניותיה לצאת להנפקה בשנת 2019 נגוזו בעקבות הספקנות של המשקיעים לגבי המודל העסקי שלה, ודאגות מההפסדים האדירים שלה.
הצרות של WeWork לא שככו בשנים שלאחר מכן. היא הצליחה לבסוף לצאת להנפקה בשנת 2021 בהערכת שווי מופחתת בהרבה. התומך הגדול שלה, SoftBank, השקיע עשרות מיליארדים כדי לתמוך בחברה, אבל זו המשיכה להפסיד כסף. ב-WeWork התקשו להתאושש מאז הניסיון הכושל לבצע את ההנפקה, שהסתיים גם בהדחתו של המייסד אדם נוימן.
לפני כחודשיים WeWork פרסמה הערת עסק חי והודיעה כי "יש ספק משמעותי לגבי יכולתה להמשיך ולפעול". זאת בשל ההפסדים וצרכי הון. בחברה פרסמו תוכנית לשיפור מצבה הפיננסי, אך הדגישו כי מידת הצלחת יישום התוכנית ב-12 החודשים הקרובים היא שתקבע את יכולתה להימנע מפשיטת רגל.
יש לציין כי WeWork העולמית מכרה את הזיכיון של WeWork ישראל לקבוצת אמפא לפני כשנתיים ולכן מצבה של החברה האמריקאית לא אמור להשפיע על מצבה של החברה הישראלית.