יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול כינה הערב (חמישי) את מתקפת החמאס על ישראל "מחרידה" והזהיר מהשלכות של מתיחות גיאופוליטית "מוגברת" על הכלכלה העולמית.
לדבריו, אף ששיעורי הריבית הגבוהים שאימץ הפד עזרו להגביל את הכלכלה האמריקנית ולהילחם באינפלציה, המלחמה בישראל עלולה לטלטל את שוקי האנרגיה העולמיים, וזאת אם העימות יתפשט לאזורים נוספים במזה"ת. "טווח רחב של גורמי אי ודאות - ישנים וחדשים - מסבכים את המשימה שלנו לאיזון הסיכון של מדיניות מוניטארית הדוקה מדי מול הסיכונים ממדיניות לא מספיק הדוקה", אמר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
יו"ר הפד ג'רום פאוול
יו"ר הפד ג'רום פאוול
יו"ר הפד ג'רום פאוול
(גטי)
דבריו של פאוול באירוע המועדון הכלכלי של ניו יורק (Economic Club of New York) הופרעו בשל מחאת פעילי אקלים, שהתקרבו לקדמת הבמה עליה ישב. הוא הורד מהבמה בעקבות זאת והסתיים השידור החי של האירוע.
עוד לפני ההפרעה הספיק פאוול להתייחס גם לאינפלציה בארה"ב, שהיא לדבריו "עדיין גבוהה מדי". עוד הוסיף כי מספר חודשים של נתונים טובים "הם רק ההתחלה של מה שנחוץ כדי לבנות אמון בכך שהאינפלציה יורדת משמעותית לעבר היעד שהצבנו".
אולם, פאוול הדגיש כי בשלב זה עוד לא ידוע לאורך כמה זמן הירידות הללו יימשכו או מה יהיה שיעור האינפלציה ברבעונים הבאים. "הדרך קרוב לוודאי שתהיה רצופת מהמורת ומתמשכת, אך אני ועמיתיי מאוחדים בהתחייבות שלנו להוריד את האינפלציה לשיעור של 2%".
לסיכום אמר כי "בהתחשב באי הוודאות והסיכונים אנחנו מתקדמים בזהירות. נקבל החלטות לגבי ההיקף של מדיניות הידוק נוספת ולגבי פרק הזמן שבו המדיניות תישאר מגבילה בהתבסס על הטוטאליות של המידע המתקבל, התחזית המתפתחת ואיזון הסיכונים".