פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה וחבר מרכז הליכוד, שזכור ממסיבת העיתונאים בבית ההסתדרות בה הוכרז על שביתה במשק בעקבות המשך חקיקת המהפכה המשפטית, בכך שאמר בשידור חי, ותוך כדי שהוא משוחח בטלפון עם נציגיו בנמל התעופה בן גוריון, כי משביתים את הפעילות ועוצרים את כל הטיסות היוצאות, המשיך לטעון שהמהלך היה מתואם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובתו לעתירה להדחתו מהמפלגה שהוגשה לבית הדין של הליכוד, אך לאחר הפרסום הוציא הודעה הפוכה: "ארנון בר דוד יו"ר ההסתדרות הורה בכנס להשבית את המשק. ידעתי שראש הממשלה יקיים מסיבת עיתונאים תוך זמן קצר מההכרזה והערכתי שאז תסתיים השביתה. סברתי בזמנו כי אולי קיים תיאום מסויים בין הצדדים, דבר שהתברר לי בדיעבד כלא נכון".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
ראיון עם פנחס עידן בעקבות הפריימריז של מפלגת הליכוד
פנחס עידן
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
תגובתו של פנחס עידן לבית הדין של הליכוד
תגובתו של פנחס עידן לבית הדין של הליכוד
תגובתו של פנחס עידן לבית הדין של הליכוד
(צילום מסך)
במכתב לבית הדין של הליכוד נכתב בפירוש: "המשיב כיו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה פעל בהתאם להוראות של יו"ר ההסתדרות הכללית מר ארנון בר דוד, אשר ציין בפניו כי דבר השביתה הנקודתית והקצרה מתואמת עם לשכת יו"ר המפלגה (ראש הממשלה), במובן הזה שתתקיים שביתה נקודתית של שעתיים לכל היותר, וכי אז רה"מ יודיע בפומבי על עצירת הליכי החקיקה בנוגעים לרפורמה המשפטית", טען עידן באמצעות בא כוחו עו"ד ברגיג שלי.
עוד הוסיף עידן כי "מכאן נובע כבר בפתח הדברים שהמשיב נענה לבקשתו של יו"ר המפלגה ולא פעל בניגוד לרצונו, שלהבנת המשיב רצון זה מייצג את עמדת המפלגה. כך שהמשיב פעל בתום לב ובהתאם לעמדת המפלגה, כפי שהבין אותה באותה העת".

בתגובה לעתירה נתן עידן כדוגמה את נאום שר הביטחון יואב גלנט: "על פי אותו הגיון יש לקיים הרחקה מהמפלגה של ח"כ גלנט, שעשה מעשה חמור עוד יותר בדמות נאום לציבור, בלתי מתואם, אשר הלכה למעשה חיבל בפעולות החקיקה, הצית הפגנות ספונטניות, הרעיד את המרי והיה הטריגר לעצירת החקיקה, וכן על בסיס אותו משקל היה מעשה תמיכה במפלגות האופוזיציה. נאומו של חבר הכנסת גלנט והצהרותיהם של חברי כנסת נוספים לא אוזכרו ולא במילה במסגרת העתירות הנידונות".
מהליכוד נמסר בתגובה: "בניגוד לדבריו של פנחס עידן, פעלנו בתוקף נגד השביתה ודרשנו מיו"ר ההסתדרות להימנע ממנה ולהפסיק אותה מייד. כל טענה אחרת איננה נכונה".
מההסתדרות נמסר: "החלטת יו"ר ההסתדרות להשבית את המשק התקבלה מתוך דאגה עמוקה לעתיד מדינת ישראל, ובגיבוי תקדימי שניתן לכך על ידי קברניטי המגזר העסקי. כל טענה על תאום השביתה מול לשכת ראש הממשלה היא משוללת יסוד ואין בינה לבין האמת כל קשר למציאות".
זו לא הפעם הראשונה כאמור שיו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה טען כי השביתה הייתה מתואמת עם ראש הממשלה נתניהו. בריאיון שנתן לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio, אמר עידן: "התקשרו אלי מההסתדרות, סיכמו איתי שמשביתים לשעה-שעה וחצי ואז נתניהו יודיע על עצירת החקיקה ונעצור. אני הבנתי שנתניהו יודע והאמת שאמרתי להם (העובדים) לפני שנסעתי: 'כנראה הולכת להיות שביתה רק בין 10 ל-11, אל תיבהלו. זה מה שסוכם איתי, שזה צריך לקחת בדיוק שעה כל הסיפור הזה, ואז הכל השתבש".
פורסם לראשונה: 09:14, 16.04.23