חברת תנובה תרכוש 51% מאתר שוקבוק למכירה ישירה מהחקלאי לצרכן ותשיק אתר סחר בשם תנובה מרקט בו תמכור ירקות, פירות במכירה ישירה מחקלאים וגם: סוגי לחם שונים, מוצרי חלב ומזון מצונן כדוגמת פסטה ריקו ומאפים. האתר יושק ברבעון הרביעי של השנה ואספקת המוצרים לבית הלקוח תעשה על-ידי המערך הלוגיסטי של שוקבוק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כרגע תנובה נכנסה לשותפות בלבד בשוקבוק, כשתוך שנתיים תרכוש 51% מהבעלות באתר ותהיה בעלת השליטה בו. בינתיים, שני האתרים, תנובה ושוקבוק, יפעלו במקביל. גובה ההשקעה במהלך: 3-2 מיליון שקל. לפי תנובה, למהלך לא תהיה השפעה על מחירי הירקות והפירות באתר שהם לעיתים גבוהים ממחירי חלק מרשתות השיווק.
1 צפייה בגלריה
מפעל תנובה
מפעל תנובה
מפעל תנובה
(צילום: אביהו שפירא)
תנובה היא יצרנית המזון הגדולה בישראל וזאת לא הפעם הראשונה שהיא מוכרת אונליין ישירות לצרכנים. ב-2019 תנובה הקימה את אתר המארזים eaty שכיום פועל במתכונת מצומצמת בעיקר לפני חגים. תנובה מוכרת כיום באתר מארזי מוצרי חלב, בעוד שהוא הוקם בתחילה כאתר שמציע מצרכים עבור הכנת עוגות וארוחות. השינוי באתר חל עם פרוץ מגפת הקורונה.
תנובה החלה להציע חבילות מוצרים עד בית הלקוח בשליחות מהיום למחר במסגרת פעילות שכונתה "תנובה עד הבית". בנוסף, החברה החלה למכור השנה במכירה ישירה אבקות וחטיפי חלבון תחת מותג תזונת הספורט GO, אותם היא משווקת בזירת סחר ייעודית. יחד עם זאת, לפי החברה, זירת הסחר תנובה מרקט תהווה את לב הפעילות הישירה של הקבוצה.
שוקבוק היא פלטפורמה דיגיטלית הנותנת במה למעל 400 חקלאים ויצרנים ישראלים. בשוקבוק טוענים שהמגדלים בוחרים וקוטפים את התוצרת המוזמנת – בסמוך למועד המשלוח שהוגדר. "התוצרת שנקטפה נשלחת מהחקלאים אל בית האריזה של שוקבוק, שם הם נארזים ונשלחים לבתי הלקוחות ברחבי הארץ", כך נמסר. שוקבוק מוכרת גם שתילים, פירות מיובשים, קטניות, תבלינים, קמח ומאפים ומוצרי מעדנייה. חלק מהפריטים האלה לא יימכרו באתר תנובה מרקט ולכן תישמר ההפרדה בין האתרים, לעת עתה.