חברת פלייטיקה הודיעה לעובדיה כי היא מקצצת להם את ימי העבודה השבועיים מהבית משניים לאחד. חלק מהעובדים הביעו את כעסם על ההחלטה, וטענו: "המהלך נראה כמו דחיפה לעזיבת עובדים".
לפני קצת פחות משלושה שבועות דווח כי חברת הגיימינג תפטר כ-500 עובדים, שהם בין 12% ל-15% מכוח האדם שלה, כאשר 180 מהם יגיעו מישראל, זאת על רקע הודעת קרן ההשקעות JOFFRE כי החליטה לבטל את רכישת 25.7% ממניות פלייטיקה. בחברה טענו אז בתגובה: "כחברה מובילה בתעשייה וכמעסיקה של 4,100 עובדים ברחבי העולם, פלייטיקה לוקחת ברצינות את המחויבות שלה להיות מוכנה לכמה תרחישים עסקיים. פלייטיקה לא הוציאה הכרזה בנוגע למבנה הארגוני שלה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
משרדי פלייטיקה
משרדי פלייטיקה
משרדי פלייטיקה
(אפי שמייח)
אם וכאשר הפיטורים אכן יקרו, יהיה מדובר בסבב שני בשנה האחרונה. זאת לאחר שבחודש מאי פיטרה החברה 250 עובדים, רובם במשרדים שלה בארצות הברית.
פלייטיקה הוקמה בשנת 2010 בידי רוברט אנטוקול ואורי שחק. במאי 2011 נמכרה לחברה האמריקנית סיזרס בסכום המוערך בכ-90 מיליון דולר. חמש שנים לאחר מכן נרכשה ב-4.4 מיליארד דולר על ידי קבוצה סינית, שבין השותפות גם קרן השקעות של מייסד עליבאבא, ג'ק מא. הכנסות החברה ב-2021 עמדו על 2.37 מיליארד דולר והרווח התפעולי על 387 מיליון דולר.


ב-15 בינואר החלה פלייטיקה להיסחר בנאסד"ק לפי שווי של כ-11.7 מיליארד דולר, כשבשיאה עמדה המניה על שווי של 29.2 דולר (1 בפברואר 2021). אבל מאז, כמו כל מניות ענף הטכנולוגיה, היא נמצאת בירידה תלולה, ונסחרת היום ב-8.2 דולר בלבד.
מחברת פלייטיקה נמסר: "עם החזרה המלאה של הכלכלה העולמית לפעילות סדירה החליטה הנהלת פלייטיקה לעבור למתכונת עבודה היברידית של יום עבודה אחד מהבית במקום יומיים.
"לנוכח אתגרי התקופה, גוברת באופן משמעותי החשיבות של העבודה במשרד. היא מאפשרת סיעורי מוחות, אינטראקציה חיה בין דרגים ומחלקות שונות שמניבים חדשנות, פתרונות יצירתיים ותפיסות מקוריות שמובילים את החברה קדימה. לצד אלה, יום העבודה מהבית יספק גמישות ואיזון, והחברה אף תהיה קשובה לצרכים מיוחדים של עובדיה".
מייל אדום המייל האדום