שני מעגלים נסגרו בימים האחרונים בשתיים מרשתות השיווק הגדולות בישראל: הסכם ההשקעה של איש העסקים הצרפתי סיימון פינטו, וקבוצת PFH שבבעלותו, מול קרפור נחתם, ובמקביל האחים יוסי ושלומי אמיר חתמו סופית על רכישת 24.9 אחוז ממניות שופרסל בתמורה ל-1.6 מיליארד שקלים, והם יכנסו למשרדי שופרסל בתחילת השבוע.
PFH היא חברת אחזקות שפועלת בתחומי הלוגיסטיקה והנדל"ן בצרפת ובישראל. על פי ההסכם בקרפור, החברה הצרפתית תשקיע כ-80 מיליון שקלים ברשת, אלקטרה מוצרי צריכה, בעלת השליטה, תשקיע 86 מיליון וקבוצת הפניקס 14 מיליון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
שופרסל קרפור
שופרסל קרפור
שופרסל קרפור
(צילומים: איריס ליפשיץ-קליגר, אביהו שפירא)
סה"כ שווי העסקה הוא כ-300 מיליון שקלים (לפני הכסף), ועם השלמתה ההון העצמי של קרפור צפוי לגדול ל-270 מיליון שקלים. יש לציין כי העסקה כפופה להגעה להסכמה גם עם אחד משני התאגידים הבנקאיים שקיבלו אופציות בקרפור. עם אחד התאגידים כבר הושגה הסכמה, וההערכה היא שכך יהיה גם לגבי התאגיד השני.
עם השלמת העסקה והחתימה עם הבנקים, אלקטרה מוצרי צפויה לעלות בשיעור אחזקותיה עד לשיעור של כ-48%. במקביל, אחזקותיו של נחום ביתן, שהחזיק עד כה 47 אחוז מהמניות, ידולל.
2 צפייה בגלריה
האחים אמיר
האחים אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
(צילום: מורג ביטן)
קרפור ישראל ממשיכה בקצב להשלמת תוכנית סיום הסבות הסניפים ופתיחת סניפים חדשים. מאז השקת הרשת בישראל במאי 2023 נפתחו כ-83 סניפים, והשבוע יושקו שלושה חדשים בצמרות ת"א, רמלה ויהלומים גבעתיים.
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנו שמחים בחתימת ההסכם ההשקעה שמהווה אישור נוסף לפוטנציאל העצום של קרפור ולאמון הגדול בחזונה". סימון פינטו: "אני רואה בשותפות הזדמנות לפיתוח חדשנות ופתרונות אפקטיביים בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה, ומאמין כי ההשקעה תניב בטווח הזמן הקרוב תהליכים שייטיבו עם הצרכנים הישראלים".