המהפך של שכונת יוספטל הוותיקה בבת ים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה השבוע להפקיד תוכנית למגורים ולעסקים הכוללת כ-200 יחידות דיור בחלק הצפוני של רובע העסקים המתחדש של בת ים. מדובר באחד מאזורי השיכונים החלשים בעיר, שצפוי להפוך למרכז עסקים ראשי. בחודש שעבר הופקדה תוכנית נוספת גדולה לשכונה, הכוללת מעל 1,000 דירות חדשות במגדלים רבי קומות בחלקה המזרחי, בקרבת נתיבי איילון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
התוכנית הנוכחית, המכונה "יוספטל 80", חלה על שטח של כ-6.5 דונם ברחוב יוספטל וגובלת בתוכנית בנימיני, הממוקמת בפינת הרחובות יוספטל וניסנבאום. תוכנית בנימיני אושרה סופית ב-2017 וכוללת שני מגדלי מגורים בני 39 קומות עם 285 דירות ומגדל משרדים בן 47 קומות במסגרת של התחדשות עירונית. בכך משלימה תוכנית יוספטל 80 את התכנון של החזית הצפונית לרובע התעסוקה בבת ים.
2 צפייה בגלריה
בת ים, תוכניות בנימיני ויוספטל
בת ים, תוכניות בנימיני ויוספטל
בת ים, תוכניות בנימיני ויוספטל
(הדמיה: יסקי מור סיון אדריכלים)
לפי מינהל התכנון, התוכנית מהווה את שער הכניסה הצפוני לרובע העסקים, והיא ממוקמת בסמוך לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, שבקרוב תתחיל לפעול, ולתחנת מטרו המתוכננת "יוספטל בת ים" שעל קו 3M. כמו כן, היא מצויה במרחק של כקילומטר מתחנת רכבת ישראל.
בהתאם להוראות תמ"א 70 (התוכנית שמתייחסת להיבטי הבנייה סביב תחנות המטרו) ולמדיניות לרובע העסקים של העיר, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית, התוכנית כוללת בניין תעסוקה בן 16 קומות ומגדל מגורים בן 30 קומות ובו 200 יחידות דיור, שניהם מעל מבנה בן 6 קומות שיכלול שימושי מסחר ותעסוקה. 100 מיחידות הדיור בפרויקט יוקצו להשכרה לתקופה של 25 שנים ושטחן לא יעלה על 65 מ"ר. מתוך דירות אלה, 15% יוגדרו "מיקרו דירות" בשטח של 30-55 מ"ר. סך הכול יכלול הפרויקט כ-36 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר.
2 צפייה בגלריה
בת ים, תוכניות בנימיני ויוספטל
בת ים, תוכניות בנימיני ויוספטל
בת ים, תוכניות בנימיני ויוספטל
(הדמיה: יסקי מור סיון אדריכלים)
כמו כן, התוכנית כוללת בתחומה את מבנה קופת חולים מאוחדת, שככל הנראה תעתיק את מקומה למבנה החדש כדי לייצר רציפות בשירות לתושבי השכונה. השטח עצמו יועבר לידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ויהיה מיועד לצורכי ציבור. הוועדה המקומית תוכל לבחור אם לעשות שימוש במבנה הקיים, להוסיף לו קומות, או להקים במקומו מבנה חדש.
לאור הסמיכות לאמצעי התחבורה הציבורית, קבעה הוועדה המחוזית תקן חניה נמוך במבנים, וכן קבעה כי כל מקומות החניה, למעט אלו של המגורים, יהוו חניה ציבורית. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקצו 300 מקומות חניה לאופניים מעבר לתקן הנדרש, לשימוש הציבור, לטובת משתמשי הרכבת הקלה ובעתיד משתמשי המטרו.
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, מסר: "התוכנית מהווה נדבך נוסף בתכנון המתהווה בשנים האחרונות לאורך רחוב יוספטל, אשר הופך להיות ציר משמעותי בכניסה לעיר".