שער הדולר היציג נקבע היום על 3.427 שקלים, ירידה של 0.52%. גם שער האירו היציג ירד בכשליש האחוז ונקבע על 3.4777 שקלים. במקביל, המחיר של חבית נפט עומד כיום על סביב 105 דולר - ירידה של כ-9% לעומת מחירו בסוף החודש שעבר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהתאם לכך, מחיר הדלק בישראל - אשר מושפע משמעותית משער הדולר וממחיר הנפט העולמי - צפוי לרדת ביום שני הקרוב, אולם שיעור ההוזלה הסופי טרם ידוע.
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
תחנת דלק
(צילום: shutterstock)
השבוע החלו לחשב במשרד האנרגיה במשך חמישה ימי עסקים את מחיר הדלק שייקבע ביום ראשון הקרוב, לפי ממוצע מחיר הנפט באגן הים התיכון וממוצע שער הדולר בשבוע הבא. מחיר הדלק החדש ייכנס לתוקף כבר באותו היום בחצות (בין יום ראשון לשני).
המשמעות של שני הנתונים הללו היא שביום שני הקרוב ליטר דלק אוקטן 95 בשירות עצמי שעולה כיום 8.08 שקלים, ובשירות מלא 8.29 שקלים, יהיה קרוב יותר למחיר של שבעה שקלים.
זאת, מאחר שלצד הירידה בשער הדולר ובמחיר הנפט העולמי, גם המס על הדלק צפוי להיות מופחת בחצי שקל, בנוסף לחצי שקל שהופחת עוד באמצע חודש אפריל.
יחד עם זאת, באותו היום (ה-1 באוגוסט), צפויה גם עלייה של כ-8% במחיר החשמל, ולכן הירידה במחיר הדלק צפויה להתקזז עם העלייה במחירי החשמל ולא להקל משמעותית על סל ההוצאות המשפחתי.
בתוך כך, גם היין היפני איבד כמחצית האחוז ו-100 יין שווים כיום 2.5074 שקלים. לעומת זאת, לירת השטרלינג התחזקה מעט ושערה עלה ב-0.18% ונקבע על 4.1340 שקלים.