הערב (ד') תתכנס מליאת רשות החשמל לקבוע סופית את שיעור עליית מחירי החשמל, בתום שבועיים של שימוע לציבור שבמהלכו ערערו התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר וגורמים נוספים על ההחלטה להעלות את מחיר החשמל החל ב-1 באוגוסט בשיעור של 9.6%.
ל-ynet נודע כי הרשות תבחן הערב אפשרות להעלות את תעריף החשמל בשתי פעימות בתוך חודשים אחדים, כאשר בשבוע הבא יעלה מחיר החשמל בכ-8% ובסוף השנה הנוכחית או בפתח 2023 יעלה המחיר שוב בכ-9% נוספים או יותר. כך שבסך הכל, העלייה במחירי החשמל תסתכם ב-16% עד 18% בחודשים הקרובים, וזאת על אף ההצהרות על מיתון העלייה במחירי החשמל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חשבון חשמל
חשבון חשמל
חשבון חשמל
(צילום: חברת החשמל)
למעשה, ברשות מתכננים לפרוס את העלייה המשמעותית בתעריף החשמל לשתי פעימות בתוך כחצי שנה כדי שזו תהיה "קלה יותר לעיכול", אך תבטיח שהמדינה לא תכניס את היד לכיס במטרה לסייע לציבור ולמשק בגל ההתייקרויות, וכי כל העלות תושת על משקי הבית והעסקים.

ברשות החשמל הסבירו במקור כי הסיבה להעלאת התעריפים היא התייקרות מחיר הפחם. על פי החישוב של רשות החשמל, העלות העודפת של הפחם הנה 4.97 מיליארד שקל, אולם העלאת התעריפים ב-9.6% לתושבים ובכ-12% לעסקים תזרים רק 2.3 מיליארד שקל, מה שאומר כי בהכרח רשות החשמל תצטרך להעלות שוב את התעריף כדי לכסות על 2.64 מיליארד שקלים חסרים.
אחר הצהריים מליאת הרשות צפויה לדון בנושא, ובתוך כך גם בהצעות אחרות שהוגשו לשימוע, כולל כאלה שמכירות בכל העלות העודפת. במהלך הערב היא צפויה להודיע על גובה ההתייקרות, שלפחות בחלקה צפויה להיכנס לתוקף כאמור כבר בשבוע הבא.
יצוין שלממשלה אין כל סמכות להתערב בהחלטות רשות החשמל שהיא רשות עצמאית לחלוטין, כמו שאסור לממשלה להתערב בשיקולים של בנק ישראל בקביעת גובה הריבית במשק.