מניית שופרסל זינקה היום ב-9.3% והציתה שמועות בנוגע למאבק שליטה על רשת המזון הגדולה בישראל. הזינוק החריג במניה על רקע הירידות בבורסה לווה בתופעה נוספת: מחזור המסחר במניה היה היום בהיקף של 130 מיליון שקלים לעומת מחזור ממוצע של כ-15 מיליון שקלים ביום - כמעט פי 10 - מה שהתפרש כרכישה אגרסיבית של גורם בשוק.
היות ושופרסל מתנהלת ללא גרעין שליטה, ייתכן שיש גורם המעוניין להשתלט עליה. בנוסף, נפוצו שמועות לפיהן מדובר באייפקס בראשות זהבית כהן, שמטרתה כביכול למזג את שופרסל עם רשת מקס סטוק שבבעלותה. אייפקס הכחישה את הדברים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
תמונה של סניף שופרסל
תמונה של סניף שופרסל
שופרסל. זינוק מפתיע במנייה
(צילום: נחום סגל)
יתכן שהשמועות הגיעו גם לאור העובדה שמניית מקסטוק עלתה היום ב-12.6%, אבל במחזור קטן יחסית של כ-3 מיליון שקל. שופרסל נסחרת לפי שווי שוק של 7.8 מיליארד שקלים, בעוד מקסטוק נסחרת לפי שווי של 1.4 מיליארד שקלים.
בעלי המניות הגדולים בשופרסל הם חמישה גופים מוסדיים, כאשר הגדול מביניהם הוא אלטשולר (11.5%), שכזכור קנה מאייפקס את פסגות, שהחזיקה בחבילה גדולה של מניות שופרסל.
2 צפייה בגלריה
זהבית כהן
זהבית כהן
זהבית כהן
(צילום: מוטי קמחי)
שופרסל, תחת המנכ"ל הפורש איציק אברכהן, לא הסתירה את רצונה להיכנס לחתום קמעונאות מוצרי הצריכה, תוך פזילה לשוק המוסדי בתחום הספקת ציוד משרדי, ולאחרונה אף דיווחה על כי ניהלה מגעים עם דן דיל, רשת סטוק שמתמחה בייבוא והפצה של יצירה וכלי כתיבה. קודם לכן התעניינה גם בקרביץ.
בכל מקרה, במידה שיהיה נסיונות למיזוג, רשות התחרות תצטרך לאשרו. עם כניסתה של עו"ד מיכל כהן לתפקיד הממונה החדשה על הרשות, היא הקשיחה את המדיניות במיוחד לגופים גדולים כמו שופרסל. גם אם השמועות על אייפקס אינן נכונות, מעניין יהיה לראות אם הרכישות במניות שופרסל יימשכו בימים הקרובים, ומי הגורם הרוכש.