אל על מדווחת על הפסד של 80 מיליון דולר ברבעון השני של 2021, לעומת כ-104 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה ההפסד הנקי ירד ל-166 מיליון דולר לעומת הפסד של 244 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הצליחה ברבעון השני לצמצם את ההפסד, להגדיל את תזרים המזומנים ל-150 מיליון דולר ולהגדיל את נתח השוק שלה ב-30%, בעקבות עלייה במספר הנוסעים והתייעלות. יחד עם זאת, הדו"חות עדיין כוללים הערת "עסק חי".
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על בואינג 787 דרימליינר ממריא מ נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מטוס אל על בואינג 787 דרימליינר ממריא מ נתב"ג נמל התעופה בן גוריון
מטוס של אל על
(צילום: AFP)
הכנסות החברה ברבעון השני קפצו והסתכמו בסך של 222 מיליון דולר, לעומת כ-151 מיליון דולר ברבעון המקביל. אביגל שורק, מנכ"ל אל על, אמר: "התחלנו לראות את האור בקצה המנהרה. הייתה תחושה שהחיסונים יחזיקו לטווח ארוך והתבדנו. התפשטות זן הדלתא ומגבלות הממשלה החזירו אותנו כמה צעדים לאחור. אנחנו נערכים מיידית למשבר שיכול להימשך תקופה ארוכה על ידי צעדי התייעלות".
עד כה פיטרה אל על 1,900 עובדים והיא נערכת להוצאה של עובדים נוספים לחל"ת. אביגיל: "כמות הנוסעים ברבעון שני גדלה פי חמישה והתפוסה עלתה בין רבעון ראשון לשני. הוכחנו בשיפור בתוצאות הרבעון שכשנותנים לנו לעבוד, גם מול והתחרות - אל על יודעת לעשות את זה, למרות שהפעילות בנתבג נמוכה ב-82% ממה שהיה ב-2019".
הגידול בפעילות בהשוואה לרבעון השני אשתקד שבו חלה עצירה כמעט מוחלטת של פעילות הטסת הנוסעים בשל משבר הקורונה, התבטא גם בגידול בהוצאות ההפעלה ברבעון זה בכ-81 מיליון דולר, עלייה של כ-50% לעומת הרבעון השני בשנת 2020. זאת, בעיקר על רקע גידול בהוצאות שכר בסך של כ-25 מיליון דולר כתוצאה מהחזרת עובדים ששהו בחל"ת והכשרות של טייסים ומטוסים שהושבתו.
מנגד, הוצאות השכר הושפעו לטובה בשל הסכם ההתייעלות שנכנס לתוקפו החל מחודש יוני 2021 וצפוי להשפיע באופן נרחב יותר בתקופות הבאות. כמו כן, רשמה אל על גידול בהוצאות הדלק הסילוני בסך של כ-23 מיליון דולר.
שורק הוסיף כי "התפשטות זן הדלתא מחייבת אותנו להתאים את רמת ההוצאות להיקף הפעילות. בנוסף, אנו נדרשים לחבילת סיוע נוספת מהמדינה, נוכח הגבלות הפעילות החדשות. זאת, בדומה למתחרות של אל על שזוכות לסבסוד מממשלותיהם. ברבעון השלישי יש לנו מה להציע למשקיעים נכסנים כמו מועדון הלקוחות, רשת נתיבים חזקה וכו', אבל אנחנו מצפים למחויבות של כל בעלי המניות, כולל המדינה, לגיוס ההון. הצלחנו להגיע להסדרים עם ספקים כמו בנקים ומחכירי מטוסים".