אל על דורשת מהמדינה סיוע נוסף: הלוואה בערבות מדינה בסך 200 מיליון דולר. זאת, בנוסף לפיצוי על נזקי הקורונה בשווי עשרות מיליוני דולר שנגרמו לה בעקבות התקנות החדשות שגרמו כעת לביטול טיסות, הזמנות ולאובדן הכנסה לחודשי הקיץ. כך נודע ל-ynet. במקביל, גם חברת ישראייר מתכוונת לדרוש סיוע נוסף בסך 20 מיליון דולר בשל ההגבלות האחרונות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד כה קיבלה אל על סיוע מהמדינה בסך 210 מיליון דולר בדמות הקדמת תשלום עבור אנשי בטחון במטוסי החברה למשך 20 השנים הבאות. הדרישות ידונו בפגישה שאמורה להתקיים מחר (ה') בין הנהלת אל על לבין בכירי האוצר, בראשות מנכ"ל המשרד, רם בלניקוב.
1 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
(צילום: Shutterstock)
בנוסף, דורשת אל על שהמדינה תפעל לקידום חקיקה שתתמוך בתעופה הישראלית בדומה לצו הנשיאותי עליו חתם ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, עם היכנסו לתפקיד, המחייב כל טיסה הממומנת על ידי כספי מדינה להתבצע בחברות תעופה אמריקניות בלבד.
אל על נושאת הערת עסק חי בדו"חותיה ובחברה סבורים שהדרך להתמודד עם נזקי הקורונה המתמשכים, בהם האיסור על טיסה למדינות אדומות, כניסה של עשרות מדינות לחובת בידוד גם למחוסנים והאיסור על כניסת תיירים לישראל, מחייבת התגייסות של שלושה גופים: המדינה, ההסתדרות והעובדים והבעלים.
מקורב לבעלי החברה אמר ל-ynet: "על מנת שאל על תשרוד ולמען עתידה, כל הצדדים צריכים להתגייס במתן סיוע. הבעלים מאמינים באל על והשקיעו עד היום 160 מיליון דולר והתחייבו ל-43 מיליון דולר נוספים, אבל כמו בכל העולם, גם המדינה צריכה לסייע".
בנוסף, כפי שבא לידי ביטוי באיגרת שפירסם מנכ"ל החברה, אביגל שורק, אם תמשך פגיעת הקורונה אל על תאלץ לבצע צמצום נוסף בכוח אדם. כיום מועסקים בפועל כ-3,000 עובדים, וייתכן שאל על תאלץ לצמצם מאות עובדים מתוכם.
מקרוב לחברה אמר כי "נגרם לנו נזק של עשרות מיליוני דולרים, לא ציפינו שבקיץ הזה לא יטוסו. בעבר היינו בישורת האחרונה עם הבנקים לקבלת הלוואה בערבות מדינה ואז המדינה אמרה שיש לה מתווה חלופי כי לא הסכימה עם תנאי הבנקים לגבי עלות ההלוואה.
"ישראייר וארקיע קיבלו בסיבוב הקודם הלוואות בערבות מדינה וגם אנחנו נצטרך כעת. עבדנו על ההנפקה של 101 מיליון דולר נוספים, אבל באווירה כיום אין טעם להנפיק גם האוצר הסכים בנושא. הצלת התעופה מחייבת שהמדינה, ההסתדרות והבעלים ייתנו כל אחד את חלקו".