הנהלת אל על תקיים היום (שלישי) דיון על השלכות מגבלות התעופה החדשות על מצבת העובדים בחברה, ולגבי ההערכות לצמצום הפעילות. לוועד עובדי אל על נמסר כי החברה החלה בהכנת רשימות לעובדים שיצאו שוב לחל"ת. ככל הנראה מדובר בכ-1,000-800 עובדים, בהם כ-100 טייסים ו-300 דיילים .

באל על אמרו היום כי "ההחלטות של הממשלה והקריאות לאזרחים לא לטוס, הובילו להאטה בביקושים ולצורך של חברות התעופה לבצע התאמות בכוח אדם לנוכח הירידה בכמות הטיסות".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נחת באבו דאבי
יאיר לפיד נחת באבו דאבי
(צילום: דוברות אל על)
יש לציין כי לפי דרישת האוצר וכתנאי לסיוע בסך 210 מיליון דולר שקיבלה אל על, פיטרה החברה כ-2,000 עובדים והוציאה 2,000 נוספים לחל"ת שחלקם הוחזרו לעבודה עם התחדשות הטיסות. בחברה מועסקים כיום בפועל כ-3,000 עובדים.
אל על ביקשה מהאוצר סיוע נוסף בסך 200 מיליון דולר, ומנכ"ל האוצר רם בלניקוב התייחס אתמול לבקשת הסיוע שלה ושאר חברות התעופה והבהיר כי החברות יצטרכו להתאים את עצמן: "צריך להגיד ביושר, לא ניתן להמשיך לקיים חברת תעופה בסדר גודל שהיה לפני הקורונה. אנחנו מצפים מהחברה ובעלי מניותיה להתאים את המחשבה שלהם לעולם החדש. החברות יצטרכו לצמצם קווי תעופה על כל המשתמע מכך. היקף הטיסות לא יחזור להיות מה שהיה".
ביחס לעובדים שעדיין בחל"ת ולאלו שיצטרפו כעת אמר: "אנחנו לא מחריגים עובדים של ענף כלשהו ממדיניות החל"ת הנוכחית. היה ונחליט לתת פתרון נקודתי לעובדי הענף זה לא יהיה באמצעות מנגנון החל"ת. אולי מודל גמיש והסבות מקצועיות שמתאימות לעולם המשתנה".
יו"ר ועד עובדי אל על שרון בן יצחק אמר ל-ynet: "אם עוד עובדים יצאו לחל"ת אל על תאבד את היכולות המקצועיות שלה. עשרות שנים העובדים רוכשים את המקצוע הייחודי הזה. המציאות היא שלא ניתן לקחת פסק זמן בתעופה. רק אצלנו - אי נצור בים, לא מבינים. בחו"ל פיטרו רק 20% מעובדי חברות התעופה ואצלנו נגיע בסוף ל-40%".