רגע לפני ששער הדולר היה חוצה את רף 3.20 שקל כלפי מטה לראשונה מאז אמצע חודש ינואר, התערב היום (ה') בנק ישראל במסחר במטבע חוץ וגרם לעליית שער הדולר עד שהגיע כמעט לשער של 3.21 שקל. לפני שעה קלה קבע הבנק המרכזי את שערו היציג של הדולר על 3.2080 שקל לעומת 3.2030 שקל אתמול, והביא לעליית השער לראשונה בימים האחרונים, מאז שהמטבע האמריקני התקרב לשער של 3.20 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שער האירו עלה גם הוא ונקבע היום על 3.8022 שקל לעומת 3.7843 שקל אתמול, ושער הלירה שטרלינג נקבע על 4.4352 שקל היום ואף הוא עלה לעומת שערו אתמול - 4.4079 שקל.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
היפוך המגמה והתחזקות השקל המחודשת לא טובה עבור הישראלים שהחליטו לצאת לחו"ל לקראת החגים, לאחר שירידת השער בימים האחרונים הוזילה עבורם את הרכישות הנקובות בדולרים של כרטיסי הטיסה, בתי המלון, שכירת הרכב והוצאות אחרות במאות שקלים.
יצוין, כי מאז ראשית השנה כבר רכש בנק ישראל סכום גבוה של דולרים בשוק המט"ח, המתקרב במהירות רבה לסכום הכולל של 30 מיליארד דולר, שאותם התחייב נגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, לרכוש בשוק המט"ח בכל שנת 2021. לאחרונה הודיע הנגיד ירון, כי ייתכן שבנק ישראל ירכוש השנה יותר מ-30 מיליארד דולר אם ימצא לנכון לעשות זאת, כדי להגן על היצוא הישראלי וסיבות אחרות של בנק ישראל.