סכסוך משפטי בין רשת החשמל א.ל.מ לבין רבוע כחול נדל"ן, הבעלים של קניון TLV: חברת א.ל.מ סחר 2000, בעלת רשת א.ל.מ המפעילה חנויות למכירת מוצרי חשמל, הגישה השבוע תביעה בסך 12.7 מיליון שקל נגד חברת קניון העיר תל אביב שהקימה את קניון TLV והינה חברת הניהול של הקניון וכנגד רבוע כחול נדל"ן בבעלות מוטי בן משה, הבעלים של הקניון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התביעה נטען באמצעות עו"ד מיכאל שחור כי חברת קניון העיר תל אביב הפרה כביכול את הסכם השכירות עם הרשת והסבה לרשת א.ל.מ נזקים ואובדן הכנסות בסך של כ-12.7 מיליון שקל. עוד מתבקש בית משפט להוציא צו האוסר על הנתבעות להפריע בדרך כלשהי לפעילות תקינה של החנות ששכרה רשת א.ל.מ בקניון בשטח כולל של כ-1000 מ"ר.
1 צפייה בגלריה
קניון TLV
קניון TLV
קניון TLV
(צילום: עידו ארז)
במסגרת התביעה נטען כי הרשת השקיעה סכומים משמעותיים בהקמת החנות ובסופו של יום ביולי 2019 נפתחה החנות לציבור הרחב. אלא שלטענת רשת א.ל.מ, בשלהי שנת 2019 רכשה קבוצת רבוע כחול שבשליטת מוטי בן משה את מלוא השליטה בחברה המפעילה את הקניון. "שינוי הבעלות הביא גם לשינוי חד צדדי של רבוע כחול בתפיסת הניהול של הקניון", טוענת רשת א.ל.מ, ומוסיפה: "הלכה למעשה ממועד השתלטות קבוצת הרבוע הכחול על הבעלות בקניון החל הקניון במצוות בן משה לנקוט בצעדים שונים כלפי ציבור השוכרים בקניון שמטרתם פינוי שוכרים שמשלמים 'מעט מידי' ושינוי תמהיל הקניון 'בכוח'".
עוד נטען כי לאחרונה ביצעו הנתבעות כלפי רשת א.ל.מ "אינתיפאדה ממוקדת בחנות, שאינה מאפשרת שימוש מלא ורציף במעליות המשא לרשת ולספקיה. מעליות משא אלו הן עורק החמצן של חנות הרשת בקניון".
עוד טוענת הרשת כי "מחדלי הנתבעות הביאו לכך ששיעור התפוסה בקניון צנח באופן דרמטי. משיעור תפוסה של כ-97% בשלהי שנת 2019 לשיעור תפוסה של כ-74% בלבד משטחי המסחר בקניון סמוך למועד הגשת התביעה. הדבר גם הביא לירידה משמעותית בכמות המבקרים בקניון שעד מהרה הפך כמעט ל'קניון רפאים' בו כל חנות רביעית סגורה" . לפיכך, הרשת טוענת כי מחזורי הפדיון שלה נפגעו באופן משמעותי טרם הוגש כתב הגנה.
מהנהלת קניון TLV מסרו בתגובה כי "התביעה מופרכת מתחילתה ועד סופה, מטעה את בית המשפט וגובלת בדיבה ממש. מהלך המהווה ניסיון להלך אימים ולהפעיל לחץ פסול שלא יצלח על המשכירה.
"הדברים חמורים במיוחד לנוכח העובדה שחנויות בקניון TLV רשמו בחודשים האחרונים עליות של כ-30% בפדיון וגם בא.ל.מ יודעים היטב כי בניגוד מוחלט לטענותיהם המופרכות, נתוני חברת המחקר RIS - חברת מחקר חיצונית ואובייקטיבית, המובילה במחקר קמעונאי בישראל, קובעים כי ב-12 החודשים האחרונים גדלו המכירות למ"ר בקניון TLV ביותר מ-20% לעומת 12 החודשים אשתקד.
"הפדיון של השוכרת עלה בממוצע חודשי בכ-39% ביחס לשנה קודמת. השוכרת פנתה אל חברת הקניון ובקשה הקלות שונות מעבר למה שהחברה הציעה לשוכרים השונים , בקשר לתקופת הקורונה, ונענתה בשלילה.
"זאת ועוד, בהנהלת קניון TLV מציינים כי הטענה בדבר הצרת צעדי א.ל.מ או 'אינתיפאדה' כלשונם מתייחסים לבקשה ייחודית שלהם שאינה מגובה בהסכם. הקניון והבעלים מקפידים למלא כל הסכם כלשונו וכל השינויים שמתבצעים בקניון, תורמים לבעלי העסקים הפועלים בקניון ולא גורעים מהם חלילה".