רשת האופנה רנואר נתבעת על ידי חברת "קניון העיר תל אביב" המפעילה את קניון TLV FASHION בתל אביב, בסך של כ-18.5 מיליון שקל. זאת בטענה להפרת הסכם שכירות. מנגד, הרשת מכחישה הטענות נגדה וטוענת כי מהלכים עליה אימים - כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התביעה שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד אופיר פדר, נטען כי רנואר התקשרה עם התובעת בהסכם שכירות במסגרתו היא שכרה חנות בשטח כ-700 מטר בקניון TLV. "עניינה של התובענה הינו בהפרות בוטות מצד רנואר את ההתקשרות שנרקמה בין הצדדיים הואיל ורנואר כשלה מלעמוד בהתחייבותה היסודית לשלם לתובעת את התשלומים המגיעים לה מכוח הסכם שכירות".
2 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
סניף של רנואר
בתביעה נטען, כי במהלך 2014 התובעת ורנואר התקשרו בהסכם שכירות שהוארך להפעלת חנות בקניון (חנות שכבר לא מופעלת בקניון על ידי רנואר - ל.ד).
עוד נטען, כי בתקופת השכירות נענתה התובעת לבקשת רנואר להקלות בדמי השכירות, כאשר במסגרת ההסכם התנתה התובעת במפורש כי היא תוכל לסיים את ההקלה בכל עת.
על פי הנטען, בינואר 2020 הודיעה התובעת לרנואר בכתב על סיום ההקלה כך שהחל מה-1 במרץ 2020 רנואר תשלם את דמי השכירות בהתאם לקבוע בהסכם השכירות ללא הקלות. "אולם, רנואר בחרה להתנער מהתחייבותיה החוזיות על פי אותם הסכמים. בחודש פברואר 2020 הודיעה רנואר בניגוד להסכם השכירות על ביטול של הסכם השכירות ופינוי המושכר עד ל-15 במרץ 2020".
עוד נטען, כי רנואר החזיקה במושכר "כבת ערובה" עד ל-15 בספטמבר 2020. "גם לאחר פתיחתו המחודשת של קניון TLV לקהל הרחב לאחר הסרת המגבלות שהוטלו נוכח התפרצות נגיף הקורונה - סירבה רנואר לפתוח את המושכר והותירה אותו כאבן שאין לה הופכין, תוך גרימת נזקים לתובעת", נטען.
2 צפייה בגלריה
קניון TLV
קניון TLV
קניון TLV
(צילום: עידו ארז)

רנואר: "ביצועים כושלים של הקניון"

לתביעה צורפו כנספחים מכתבים מטעם רשת האופנה שנשלחו באמצעות עו"ד אורן הלפרין. במכתבים אלו טענה הרשת כי היא דוחה את טענות חברת קניון העיר תל אביב וטענה כי הקניון מנסה להלך עליה אימים.
עוד נטען, כי רנואר הודיעה על ביטול הסכם השכירות ועל פינוי החנות עקב הפרות יסודיות של חברת קניון העיר תל אביב וכי "הצדדיים סיכמו במפורש לאחר חתימת הסכמי השכירות כי דמי השכירות יופחתו באופן ניכר נוכח ביצועיו הכושלים של הקניון". לכן, נטען, הדרישה כי רנואר תשלם את מלוא הסכומים הנקובים בהסכמי השכירות אינה אלא הפרת חוזה. טרם הוגש כתב הגנה.
מקבוצת רנואר נמסר: "על אף שהתביעה טרם התקבלה במשרדי החברה, הדבר לא מפתיע שכן קניון TLV הכושל החליט להפר הסכמים עם שוכרים רבים ועם מותגים ידועים במשק הישראלי, ולהגיש תביעות חסרות כל בסיס נגד שוכריו.
קבוצת רנואר, אשר שוכרת מזה עשרות שנים מאות נכסים אצל משכירים רבים, מעולם לא נתבעה בבית משפט על הפרת הסכמי שכירות. החברה מקפידה לשמור על יחסים טובים עם כלל המשכירים. קניון TLV, לעומת זאת, בחייו הקצרים עד כה כמשכיר, למרבה הצער, כבר הנפיק תביעות רבות נגד רבים משוכריו. די בעובדה זו כדי ללמד על תום הלב של הצדדים, אך זה ישאר כבר לבית משפט לקבוע. לפיכך, רנואר תגיב בהתאם לאחר שתלמד את התביעה ותמסור דברה כמקובל בבית המשפט".
מקניון TLV נמסר: "קניון TLV ראה ברשת רנואר שותפה עסקית לדרך ולכן נתנו לה הקלות ותמיכה בהיקף של מיליוני שקלים במשך שלוש שנים, מאז פתיחת הקניון ועד יציאתה. אולם החזירה רנואר רעה תחת טובה, ופעלה באופן חד צדדי והפרה ברגל גסה הסכם אשר חתומה עליו, תוך התנהלות בריונית והפעלת לחץ פסול. רנואר לא פינתה את החנות בקניון במשך תקופה ארוכה במטרה לסחוט את הנהלת הקניון ומתוך כוונה ברורה לשפר את תנאי השכירות שניתנו לה. לחברתנו לא נותר אלא לפנות לערכאה משפטית".