עלות שכרם השנתי של האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי הבית החדשים של שופרסל, שימונו ליושב הראש (יוסי) ולמנכ"ל (שלומי) הרשת, תגיע ל-14 מיליון שקל בשנה: 7 מיליון שקל לכ"א. שכר הבסיס יעמוד על 3 מיליון שקל, והשאר ישולם להם כמענק.
במקביל, שופרסל תשלם חבילת פרישה יקרה מאוד ליו"ר היוצא, איציק אברכהן, והמנכ"ל היוצא, אורי וטרמן, בסך 14 מיליון שקל יחד, לאחר שנאצלו לפרוש מתפקידם בעקבות כניסת האחים, שרכשו 24.9% מהרשת ורוצים להנהיג אותה בעצמם.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
(צילום: מורג ביטן)
בנוסף לחבילת הפרישה, אברכהן ו-וטרמן זכאים לשתי מנות של אופציות, שיבשילו עד אוגוסט 2024, ויוסיפו לאחר מימושן כ-2.5 מיליון שקל לאברכהן ומיליון שקל לווטרמן. ההחלטה להעניק להם תנאי פרישה מוגדלים מעבר למתבקש בהסכם העסקתם המקורי מלמד על המחיר הגבוה שהיו מוכנים לשלם המוסדיים, בעלי המניות, כדי לבצע את "חילופי השלטון" בקבוצה, מתוך תקווה שהאחים אמיר ישפרו את ביצועיה ויניבו למשקיעים תשואה גבוהה יותר.
על התנאים החדשים דיווחה הבוקר (רביעי) שופרסל לבורסה, לקראת אסיפה בעלי מניות שאמורה לאשר את תנאי ההעסקה והפרישה. עוד עולה מהדוח כי חלק ממרכיבי השכר של האחים אמיר שונה מאלה של קודמיהם בתפקיד. כך למשל, במקום תוכנית אופציות ובונוס שניתנו לווטרמן ואברכהן כחלק מתנאי שכרם, האחים יקבלו מענק תלוי עמידה ביעדים המבוססים על שיפור הרווחיות של שופרסל (רק אם הרווח הנקי באותה שנה יעמוד על למעלה מ-200 מיליון שקל), שהתקרה שלו היא עד 4 מיליון שקל. יש לציין שרכיב השכר עצמו גבוה יותר אצל האחים (3 מיליון שקל כ"א) מאשר אצל שני הפורשים (2.6 מיליון שקל כ"א).
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: סיוון פרג')
עוד עולה מהדוח כי חבילת הפרישה של המנכ"ל והיו"ר היוצאים מורכבת מתשלום 12 חודשי שכר בגין הסתגלות והודעה מוקדמת, כלומר לאחר פרישתם הכפויה הם ימשיכו לקבל במשך שנה שכר מלא. בנוסף, כל אחד קיבל מענק פרישה מיוחד: אברכהן קיבל 5 מיליון שקל, ו-וטרמן קיבל 3.2 מיליון שקל, שחלקם לא היו כלולים בתנאי העסקתם המקוריים וניתן להם כדי להבטיח שעזיבתם תעשה ב"רוח טובה" ולא תחבל בכניסתם של האחים לרשת. וטרמן אף קיבל סכום מיוחד עבור הסכמתו להישאר לחפוף את האחים עד תום הרבעון של 2024, ולהיות חתום על תוצאותיו.
את תנאי התגמול של האחים אמיר אישר הדירקטוריון של שופרסל, שכלל לראשונה חברי דירקטוריון חדשים שמונו השבוע במקביל לכניסת האחים: חזי צאיג, לשעבר יו"ר הדואר, משה וינגרטן, פרופ' יצחק שפירא, ארז כלפון וצילי נווה. רו"ח שלמה זהר, הדירקטור שהיה מזוהה עם אברכהן, פרש.