בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב זיכה אתמול (ד') את דניאל קנטור, בעל תג נכה, לאחר שנרשמה לו הודעת קנס בגין חניית רכבו במקום בו מותר החנייה לרכבי אוטותל בלבד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קנטור העיד להגנתו בבית משפט כי הגיע באותו יום לבית החולים וכי מקומות החנייה לנכים היו תפוסים, כולל בחניון, ולכן חנה בלית ברירה בחנייה המיועדת לרכב אוטותל. הוא ציין כי המחוקק לא החריג, במסגרת חוק הנכים, את החנייה במקום המיועד לאוטותל.
1 צפייה בגלריה
תו חניה ואוטותל
תו חניה ואוטותל
תו חניה ואוטותל
(צילום: shutterstock, עמית שעל)
השופטת מירי הרט-ריץ קיבלה את עמדת קנטור וקבעה כי "דעתי היא כי באיזון בין זכות הנכה להחנות את רכבו גם במקום שאין החנייה מותרת בו ברגיל לבין זכותו של מי שעושה שימוש באוטותל אשר מקומו נתפס על ידי רכב בעל תג נכה - זכותו של הנכה גוברת.
"עדיפה בעיניי האפשרות שפלוני העושה שימוש באוטותל יתור אחר חנייה חוקית, אף אם רחוקה היא מיעדו, לבין האפשרות שתימנע מנכה האפשרות להגיע ליעדו באמצעות רכבו וזאת בשל מוגבלותו. משעמד הנאשם בנטל ההוכחה והוכיח את ההגנה הקבועה בחוק הנכים (שלא היה מקום חנייה פנוי לנכים באזור ושהחנייה לא גרמה להפרעה לתנועה - ל.ד) אני מזכה אותו מהעבירה אשר יוחסה לו בכתב האישום".
בתגובה לזיכוי, אמר קנטור:"פניתי לעירייה והבאתי להם מסמכים רפואיים. לאחר שלא זכיתי לתשובה, התקשרתי לעירייה ונאמר לי שאם אתעקש - בסוף הם יתישו אותי. כשראיתי שזו התשובה וקיבלתי סירוב פורמלי לבטל את הדו"ח, ניהלתי את ההגנה בעצמי. ללא שום ייעוץ משפטי, עשיתי את זה ללא עזרה. אני לא עו"ד אלא מתמטיקאי, ואני מניח שהצלחתי לשכנע את השופטת היטב".
עו"ד יונתן מבורך, שלא ייצג בהליך, מסביר כי "בעניין אוטותל, עיריית תל אביב מפעילה מיזם פרטי לרכב שיתופי, והיא החליטה להקצות מקומות חנייה לרכבי אוטותל. חוק הנכים לא החריג את החנייה במקום זה, כפי שעשה לדוגמה כאשר החריג את החנייה בתחנת אוטובוס. לכן, מדובר בהכרעת דין ייחודית, אשר שמה את זכויות הנכה בדרגה גבוהה יותר מזכותה של העירייה להפעיל את המיזם הכלכלי שלה ללא הפרעה".
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "נגישות ציבור הנכים עומדת בראש מעייננו ולכן העירייה הקצתה אלפי חניות לטובת נכים בעיר, ולצד זה כ-500 מקומות חניה המיועדים לעידוד שימוש ברכב שיתופי. פסק הדין ניתן היום ואנו נלמד אותו".