איסתא ואל על עולות שלב בהקמת חברת תיירות משותפת שתשווק חבילות נופש, בתי מלון וכד'. זאת, לאחר שמנכ"לית החברה, דינה בן טל, אמרה עם פרסום דוחותיה הכספיים של אל על לשנת 2022 כי בכוונתה להגדיל את הערך שהחברה מספקת ללקוחותיה. לאור זאת, השתיים דיווחו היום (א') כי חתמו על מזכר הבנות לא מחייב, לפיו קני רוזנברג, בעל השליטה באל על, יחזיק באופן אישי ב-20% ממניות החברה המשותפת, אל על תחזיק ב-40% ואיסתא תחזיק ב-40% נוספים, ותוך 60 יום מהחתימה איסתא תרכוש 4.9% ממניות אל על בהשקעה של 39 מיליון שקל, בהקצאה פרטית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
יש לציין כי העסקה עם איסתא עדיין לא מחייבת ובהודעה שפורסמה היום נאמר כי הצדדים יעשו מאמצים להשלים את העסקה בתוך 90 יום, כאשר במהלך התקופה הצדדים התחייבו לא לנהל משא ומתן להקמת מיזם תיירות אחר עם צדדים שלישיים.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: ערן גרנות)
אל על הולכת למעשה בדרכה של ישראייר, שלצד תעופה משווקת חבילות נופש, מלונות וכד', ולא תישען יותר רק על מכירת כרטיסי טיסה. העסקה מאפשרת לאל על להרחיב כעת את מקורות ההכנסה הנוספים שלה לתחום התיירות בשיתוף עם איסתא, שהיא מבין החברות המובילות בתחום בישראל. זאת, בעוד ישראייר כאמור כבר מיישמת מדיניות זו בעשור האחרון.
אל על נמצאת כעת בתנופה לאחר שיצאה מהמשבר, הצליחה לראשונה למחוק מדוחותיה הערת "עסק חי" וסיימה את שנת 2022 עם רווח בסך 109 מיליון דולר, לעומת הפסד של 413 מיליון דולר בשנת 2021. השיפור בתוצאות נבע בעיקר מגידול של 132% בהכנסות וחזרתם של הישראלים לנפוש בחו"ל, לאחר הפסקה ארוכה בצל משבר הקורונה.
לאור ההתאוששות, בעל השליטה רוזנברג הגדיל לאחרונה את אחזקותיו באל על והגיע באמצעות הצעת רכש של 5% לאחזקות של 49.98% מהון המניות של החברה.