התקדמות בפרויקט התחדשות עירונית בבירה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים אישרה להפקדה תכנית המתייחסת למתחם ברחוב הנורית שבשכונת עיר גנים בירושלים. מדובר בתוכנית אותה מקדמת חברת ענב.
התכנית משתרעת על שטח של כ-8.5 דונם לאורך הרחובות קוסטה ריקה מצפון, החלמית ממערב והנורית מדרום. התכנית שאושרה להפקדה מציעה הריסה של 128 יחידות דיור בשני בניינים ברחוב הנורית 5 ו-7 ובנייה של 450 יחידות דיור חדשות. התכנית למתחם נערכה על ידי אדריכלים ענת איילון וברוך רזניק מ״רזניק איילון״ אדריכלים.
עוד על פי התוכנית המוצעת, במקום המבנים הישנים יוקמו שני מגדלים בני 40 קומות כל אחד לצד מבנה בן 9 קומות, מעל קומת קרקע למסחר על רחוב הנורית. באזור המערבי של המתחם מציעה התוכנית להקים מתחם ציבורי המיועד לשימושים קהילתיים בהם תרבות, פנאי ודת, לצד מעונות יום וגני ילדים.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם נורית בירושלים
הדמיה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם נורית בירושלים
הדמיה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם נורית בירושלים
(הדמיה: LUMO דימטרי לאונוביץ)
בחברת ענב מציינים כי בכוונת החברה לקדם את הפרויקט בשיטת בינוי-פינוי-בינוי כך שהדיירים הקיימים לא יצטרכו לפנות את הדירות ולעבור לשכירות. כך, קודם כל יוקמו המבנים החדשים ורק לאחר מכן ייהרסו הישנים.
״אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה בקידום התוכנית בזמני שיא על ידי צוות התכנון ובתמיכה מלאה של הוועדה המקומית", כך אמר ניצן כץ סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת ענב. עוד על פי כץ: "העבודה המקצועית לקידום המתחם מתאפיינת בשיתוף פעולה פורה ומוצלח בין כלל הגורמים. התוכנית כוללת שיפור המרחב הציבורי לרווחת הדיירים".