ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ה') עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי בלשכת ראש הממשלה בירושלים, בנוגע לדרישה של השניים לעצור החקיקה עד שתושג הסכמה רחבה.
בר-דוד דרש מנתניהו: "עצור, תעשה משהו, צא לדבר עם העם ולהרגיע אותו. העם שלנו בחרדה, תוהו ובוהו כזה לא היה מאז ומעולם. ערב 9 באב אנחנו על סף חורבן, וזה הזמן שלך ראש הממשלה לגלות מנהיגות". אמיתי הוסיף בשיחה עם ynet כי "ב-48 שעות הקרובות יש לי כיו"ר המגזר העסקי הרבה מה לעשות כדי להגיע להבנות ולהסכמות ולמנוע את הקרע בעם. בין היתר אני בקשר עם כל ראשי המחאה וגם עם חלק מהמנהיגות הבכירה ביותר באופוזיציה".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
ארנון בר-דוד, בנימין נתניהו ודובי אמיתי
ארנון בר-דוד, בנימין נתניהו ודובי אמיתי
ארנון בר-דוד, בנימין נתניהו ודובי אמיתי
(צילום:מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי, יח"צ)
בנוסף, נודע כי גם יו"ר ההסתדרות הבטיח לנתניהו כי ינסה לדבר גם עם האופוזיציה והמוחים, בין השאר גם עם יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, כדי לנסות להגיע להידברות ולפשרה. מצד נתניהו לא הייתה כל התחייבות לעצור את החקיקה.
גורמים מלשכתו של בר-דוד טענו כי יו"ר ההסתדרות שיקף לנתניהו את המצב הכלכלי והחברתי בישראל כפי שהוא רואה ואותם גורמים הדגישו כי לא היה איום מצד בר-דוד בשביתה, כעת או בהמשך. זאת, על אף הביקורת החריפה כלפי בר-דוד וההפגנות מול ביתו הפרטי ומול בניין ההסתדרות בתל אביב שיצטרף למאבק נגד החקיקה וישבית את המשק (כפי שעשה בחודש מרץ אחרי הפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט).
עוד נמסר מסביבתו של יו"ר ההסתדרות כי הפגישה שנמשכה כשעה הייתה ברוח טובה וכי ראש הממשלה היה קשוב, ובנוסף - למרות לוח הזמנים הצפוף - השניים ינסו להיפגש שוב כבר בימים הקרובים.
כזכור, בשבוע שעבר התייחס בר-דוד להפגנות מול בניין ההסתדרות ובפתח ביתו הפרטי, אחרי שסירב להשתמש בכוחו ולא השבית את המשק: "להשבית את המשק זה לא משחק ילדים. הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא - ומי שעומד באמצע זה עם ישראל. הקו האדום שלי, שעמדנו בו בחודש מרץ האחרון, הוא הוועדה לבחירת שופטים. ובזה הצלחנו. אני בודק יום-יום עם הצוות שלי את המצב. מתי ההסתדרות תפעיל את כוחה? כשאני אחליט שצריך להכריע.
"אם מישהו חושב שבכל שני וחמישי אני אשבית את המשק כי מישהו מצביע בקריאה ראשונה בכנסת - הוא לא יודע מהי ההסתדרות. להשבית משק זה לא משחק ילדים. אתה סוגר שדה תעופה בתקופה כזאת, כשאנשים חסכו שקל לשקל כדי לנסוע ליוון".

הפורום העסקי: חייבים לעצור את ההידרדרות

בתוך כך, נציין כי בר-דוד לא הגיע למפגש השבוע של חברי "פורום העסקים" שביניהם עשרות בכירים מהמשק הישראלי, בצל ההצהרה שלו גם לפניכן שלא ישבית את המשק. אותם בכירים התכנסו הערב באוהל המחאה בירושלים, תחת הכותרת: "עוצרים מדברים". הפורום לא הצהיר על צעדים קונקרטיים אך ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן ההשקעות פימי, ציין כי "הפורום ינקוט בכל דרך חוקית כדי להיאבק למען עתיד המדינה".
עוד אמר כי "הפורום העסקי המורכב מראשי המשק, התגייס באופן מלא בחודשים האחרונים ומנסה בכל דרך חוקית אפשרית לעצור את החקיקה החד-צדדית, להביא להדברות ולהגיע להסכמה רחבה ככל האפשר. החקיקה החד-צדדית תוביל לנזק עצום לכלכלה, לפגיעה בחוסן הלאומי, להשלכות ביטחוניות דרמטיות ומעל לכל - לקרע בלתי-הפיך בעם. מכאן, אנו אומרים לממשלת ישראל: תעצרו את החקיקה! ככל שהתהליך יימשך - הנזק לכלכלה יהיה משמעותי יותר.
2 צפייה בגלריה
פורום העסקים ב"מאהל המחאה" בירושלים
פורום העסקים ב"מאהל המחאה" בירושלים
פורום העסקים ב"מאהל המחאה" בירושלים
(צילום: פורום העסקים)
"לחברים בפורום ידע עסקי, ניהולי וכלכלי רחב מאוד, מגוון ומייצג את כל הסקטורים במשק (הייטק, מיד-טק, לואו-טק, בנקים, ביטוח, מסחר ושירותים ובעצם רוב מוחץ של הכלכלה הישראלית). אנו סבורים שהנזק הכלכלי מתהליך החקיקה החד-צדדי הוא עצום". בין השאר הוסיף כי "חברי-הפורום המעסיקים באופן ישיר מאות-אלפי עובדים בכל רחבי מדינת ישראל - חשים אחריות כבדה, דאגה עמוקה ורצון לשמור על כלכלה ישראלית חזקה, יציבה, חדשנית וצומחת".
ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר עופר השקעות ומליסרון, אמרה: "לא האמנתי שאגיע לרגע הזה, בו אעמוד מול כנסת ישראל ומול בית המשפט העליון, באוהל מחאה. אבל אין לנו ברירה – חייבים לעצור את ההידרדרות. הגענו לכאן היום, כל חברי וחברות הפורום העסקי בכאב גדול לקרוא למנהיגי המדינה לעצור את ההידרדרות שמובילה אותנו למלחמת אחים, לקרוא למנהיגי המדינה למנוע את הקרע בעם, המגיע לכל מקום".
עוד הוסיפה עופר, בין השאר כי "כאישה המנהלת ארגון גדול ובשם כל הפורום העסקי שאני מדברת בשמו, אני מבקשת לגנות בחריפות את האמירות הבזויות כנגד שומרי הסף ובעיקר כנגד שומרות הסף - היועצת המשפטית לממשלה, נשיאת בית המשפט העליון, מנהלת רשות החברות הממשלתיות וחברות הכנסת. אסור להקריב נשים ואסור לרמוס עם כדי להגשים מטרות פוליטיות. בשירו של נתן אלתרמן נכתב: כי סערת עליי , לנצח אנגנך".
פורסם לראשונה: 17:16, 20.07.23