חגי שלום, בעלי רשת טיב טעם, השיק אתמול סניף דגל חדש בהוד השרון על שטח של 1,500 מ"ר במתחם כיכר המושבה, שכונת מגורים חדשה, על גבול כפר סבא, בהשקעה בסך 14 מיליון שקל, שיהיה פתוח גם בשבת. מדובר בסניף ה-46 במספר ברשת.
מהלך ההתרחבות של טיב טעם מתקיים כשברקע ישנן רשתות בינלאומיות שעושות דרכן בדרך ישראל. כך, רשת הקמעונאות ההולנדית SPAR שפועלת ב-48 מדינות חתמה על הסכם זיכיון עם המנכ"ל לשעבר של יינות ביתן. היא תצטרך לחתום על הסכם עם רשת קמעונאית קיימת כדי לפתוח פה חנויות. בנוסף, רשת קרפור (Carrefour) הצרפתית חתמה על מזכר הבנות עם אלקטרה צריכה לפתיחת רשת שיווק בישראל, כשבמסגרת העסקה יבוטלו המותגים מגה ויינות ביתן ו-150 סניפים יוסבו לסניפי הרשת הצרפתית שמחזיקה כ-14 אלף סניפים בעולם.
1 צפייה בגלריה
חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם
חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם
חגי שלום, בעל השליטה ברשת טיב טעם
(צילום: יובל חן)

אתה לא חושש מהתחרות הצפויה מצד רשתות בינלאומיות שמגלות עניין בישראל? "זאת הטעיה של הציבור. כל הרשתות שרצות כעת לארץ קרפור, ספאר ועוד, לא משקיעות שקל אחד בישראל. הן לא באמת נכנסות לישראל, הן רק ייקחו רווחים מישראל. הרווח שלהן מדמי הזיכיון שישלמו להן הרשתות המקומיות, כמו יינות ביתן שהתחייבה לשלם 1.25% מהמחזור לקרפור, זה המון. זאת בנוסף לרווחים ממכירת המותג הפרטי שלהן לרשתות בארץ. כלומר הן יקבלו את ההכנסות וההשקעות של מאות מיליונים וכל הסיכון על הזכיינים הישראלים. הרשתות הזרות לא מוכנות לקחת סיכון".
לדברי הזכיינים הם יביאו מחו"ל בשורת מחיר, כתוצאה מכוח הקנייה העצום שלהם שמאפשר להם לקבל מספקים מחירים זולים. "איך יביאו בשורות? הם יעלו את המחיר בדומה למה שגובים בארץ, יש להם הוצאות הובלה, משרד הבריאות, כשרות, אי-עבודה בשבת, דמי זיכיון, את כל זה יגלמו במחיר. הם הרי לא מתנדבים, בסוף הם רוצים וצריכים להרוויח. הבירוקרטיה בארץ מטורפת ובנוסף הם צריכים להשקיע בשיפוץ ועיצוב החנויות לפי דרישת הרשת הבינלאומית - בעלות של מאות מיליוני שקלים. זה לבד פחת שנתי של 50 מיליון שקל. תוך שנה המחירים שלהם יהיו זהים לאלו בארץ".
אמרת לקראת הכניסה של סבן אילבן לתל אביב, שהתחרות בין הסופרים פרועה ומי שנכנס לעיר יאכל את הכובע. ובכל זאת פתחת בשבוע שעבר סניף חדש בקינג ג'ורג'? "תל אביב עומדת להתפוצץ מסופרים. אני עומד בדבריי שמי שיפתח יפסיד. הסניף שאני פתחתי זה בגין התחייבות ישנה. יותר אני לא פותח סניפים בתל אביב, וחוזים של סניפים קיימים שהגיעו לסיומם ייבחנו אם להמשיך. כדי להתקיים בעלי סופרים יצטרכו לאכול אחד את השני. אני לא רואה בסבן אילבן תחרות, זו רשת פיצוציות - דרגסטורים".