שופרסל הודיעה היום (שלישי) כי חתמה על הסכם לרכישת קבוצת הסטוק "דן דיל", שמפעילה 10 סניפים בארץ וכן אתר אונליין, בסכום של 109 מיליון. בשנת 2026 יבוצע תשלום שני שיהיה תלוי בביצועי החברה. בנוסף, שופרסל רכשה גם את פעילותה של "דן אס", חברת הייבוא הסיטונאית של דן דיל.
דן דיל, שהייתה בבעלות משפחת אסטרוג, נוסדה על ידי אבי המשפחה והאחים בשנת 1994, והיא מוכרת בסניפי הרשת מוצרי יצירה ואמנות, כלי כתיבה, צעצועים, כלי מטבח ועיצוב הבית, מוצרי ניקיון ופארם, טקסטיל, מוצרי ספורט ועוד. מייסדי החברה ימשיכו בתפקידים ניהוליים גם לאחר הרכישה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יו"ר דירקטוריון שופרסל רן גוטפריד ומייסד דן דיל דן אסטרוג
יו"ר דירקטוריון שופרסל רן גוטפריד ומייסד דן דיל דן אסטרוג
יו"ר דירקטוריון שופרסל רן גופטריד, ומייסד דן דיל דן אסטרוג
(צילום: חן גלילי)
מקבוצת שופרסל נמסר: "רכישת פעילות דן דיל מהווה צעד חשוב נוסף ביישום האסטרטגיה של שופרסל להרחיב את פעילותה בתחומים שאינם בענף המזון. אנו פועלים כל העת לבחינת שיתופי פעולה ומנועי צמיחה חדשים, תוך חיזוק פעילות הליבה של הקבוצה ושיפור הצעת הערך ללקוחותינו".
המגעים בין הצדדים החלו בחודש ינואר השנה. יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה ששופרסל מנסה לחדור לתחום. בעבר היא התעניינה ברכישת קרביץ, אך בעלי החברה נסוג מכוונתו למכור.

מחפשת להתרחב

שופרסל היא לא רשת המזון היחידה שנכנסה לתחום הסטוק. לפני כשנה רכשה יוחננוף את זול סטוק, ואיתן יוחננוף הסביר אז כי קיימת סינרגיה בין עסקי הסטוקים לסופרים, כולל הכנסת חלק ממגוון הסטוק לסניפי הסופרים.
דן דיל אמנם הוקמה, כאמור, ב-1994, אבל הסיפור שלה, או יותר נכון של מייסדיה בעולם הזה, החל לפני יותר מ-50 שנה, כשאב המשפחה פתח דוכן קטן בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב. בהמשך הוא החל לרכוש מוצרי מכס מוחרמים, עודפים מטייוואן ומארצות הברית, ולאחר מכן נכנס לתחום הצעצועים הזולים והפך מזוהה עם יבוא חומרי יצירה, שאותם המשפחה משווקת בסיטונאות גם לרשתות אחרות.
שופרסל, שמחזור מכירותיה נושק ל-15 מיליארד שקל, והגיעה כמעט למיצוי בתחום מכירת מזון לצרכנים, כמעט שאינה יכולה לרכוש סניפים נוספים בשל כוחה העצום בשוק הסופרים, ולכן היא מחפשת כל העת מנועי צמיחה חדשים שיאפשרו לה להמשיך לגדול. במסגרת מדיניות זו נרכשה רשת הפארם ניו-פארם, כיום Be, וחברת אמיגה המשווקת מזון לשוק המוסדי, לאחר שהחלה בדוכן בשוק התקווה והפכה לספקית מזון לבתי מלון, חברות קייטרינג ובתי ספר.
מ-2020, תקופת הקורונה, חוו רשתות הסטוק פריחה גדולה מאחר שהן נותרו פתוחות והוכרזו "חיוניות", דבר שהזניק את המכירות לשיא, במיוחד בגלל שחנויות הצעצועים, למשל, היו סגורות. עם זאת, הרשתות שבנויות על תחלופה מהירה של אלפי פריטים זולים סבלו ב-2021 מקשיים באספקת סחורות בגלל השיבושים בייצור בסין ובתובלה.