בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר היום (שישי) לבקשת הנאמנים של חברת "שר פיטנס" שצברה חובות של כ-24 מיליון שקל, והוציא צו איסור דיספוזיציה כללי (צו האוסר להעביר זכויות בנכסים - ל"ד) על נכסיהם של בעלת השליטה בחברה, שיר סנדה ובעלה עידן מעטי. יש לציין כי בקשת הנאמנים הוגשה בהסכמת שיר סנדה ובא כוחה, עו"ד לירום סנדה, שהסכימו למתן צווי איסור דיספוזיציה מבלי שהדבר יהווה הודאה או הסכמה כלשהי בטענות כלשהן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
רשימת הנכסים לגביהם התבקשו וניתנו הצווים כוללת מספר נכסי נדל"ן וכן רכב מסוג פורשה גרמניה שנת ייצור 2018 ורכב מסוג לנד רובר שנת ייצור 2019, הנמצאים לטענת הנאמנים בבעלות בעלת השליטה ו/או בעלה.
1 צפייה בגלריה
שר פיטנס
שר פיטנס
שר פיטנס
(צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי)
הנאמנים של חברת שר פיטנס, עו"ד חנית נוב ממשרד נוב, קסנר, שניר ושות' ורו"ח עישאן יאסר ממשרד תחסין עוואד ואח', ציינו במסגרת בקשתם כי היא הוגשה על סמך חקירתו של בעלה של שיר בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט על ידי עו"ד רנן גרשט המייצג נושה של החברה.
באותה חקירה אזרחית, נשאל בין השאר הבעל מעטי: "לאן הלך הכסף? איך ממצב מאוזן ופותחים סניפים חדשים לסגירה". מעטי השיב: "ברגע שנכנסנו לקורונה נאלצנו לקחת הלוואות כדי להתקיים ולשלם שכירות... חשוב להבין שהעסק שלנו בנוי על תזרים מזומנים של חודש קדימה, כשאני פותח את החברה אחרי סגר, אני מפסיד מיליון שקל... נאלצנו לקחת הלוואות קורונה, אם לא החברה היתה נסגרת לפני שנתיים".
בהמשך אמר עוד: "הזרמנו את החסכונות שלנו, כל מה שהיה לנו, עשינו כל מה שיכולנו, עבדנו 18 שעות ביום. אישתי עם קביים באה לנהל את החברה ועם כל הכבוד לנסות להציג אותנו כנוכלים, זה לא בסדר... אני מתנצל בפני כל אחד ואחד שאני חייב לו...".
עו"ד חנית נוב עו"ד חנית נוב צילום: יוני שניר
במסגרת הבקשה שהגישו הנאמנים לבית המשפט, ציינו כי הבקשה הוגשה גם על סמך בדיקות ראשוניות שביצעו הנאמנים הזמניים לחברה. "מחקירתו של בעלה של בעלת השליטה, עידן מעטי, אשר כיהן כמנכ"ל החברה, בדיון שנערך בבית המשפט ב-15 במרץ, עולה חשש כי נעשו העברות כספים בין החברה לקבוצת החברות ולטובת בעלת השליטה ובעלה, באופן אשר מצריך בדיקה מעמיקה. עד למיצוי בדיקה זו, וכדי למנוע מצב שבו יבוצעו העברות נכסים חד-צדדיות או מימוש נכסים על ידי נושים שלא באישור בית משפט, מתבקש בית המשפט ליתן צווי איסור דיספוזיציה על נכסי בעלת השליטה ובעלה".
השופטת, בטינה טאובר, הוציאה השבוע צו פתיחת הליכים לחברת שר פיטנס ומינתה שני נאמנים שיגישו בקרוב המלצתם באם החברה פונה למסלול של הבראה או פירוק.
מייסדת החברה ובעלת מניות בה היא מאמנת הכושר הידועה שיר סנדה המוכרת כ"שר פיטנס". בחברה פעיל גם בעלה. מייסדת החברה, שיר סנדה מעטי, נבחרה בשנת 2017 על ידי המגזין העולמי פורבס לאחת מ-30 הצעירים המשפיעים בישראל מתחת לגיל 30. לאחרונה פורסם כי סנדה נלחמה על חייה אחרי שחיידק טורף התגלה לאחר לידת בנה השני בשנת 2020 ועברה תהליך שיקום. את הנאמנים מייצגים עוה"ד תחסין עוואד ושני גרינברג.
עו״ד לירום סנדה, בא כוח שר פיטנס, בתגובה: "אני שב ומדגיש ארוע חדלות פירעון של יחיד או חברה אינו עוול או פגם מוסרי, זהו חלק ממהלך העסקים הטבעי של שוק האשראי והמחוקק נתן לזה דגש כבר בסעיף 1 לחוק. על מנת לקדם את ההליך בצורה המהירה והיעילה ביותר, לטובת כלל הצדדים המעורבים ומאחר ומרשיי מתנהלים בתום לב ובשקיפות מלאה מול הנאמנים, הוגשו הבקשות בהסכמה. מטרתנו היא לקדם פיתרון מושכל שיאפשר למרשיי לפתוח דף חדש בחיים, נקי מחובות והתחיבויות".