מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ, החליט הערב (חמישי) להפעיל את הסמכות שהוקנתה לו בהחלטת הממשלה 988, ולהאריך עד ל-15 בדצמבר את המועד להגשת בקשות למענק הסיוע לתושבי עוטף עזה.
המענק נועד לסייע למפונים בהתארגנות ראשונית בשל מהירות הפינוי. גובה המענק עומד על 1,000 שקל לאדם, ועד 5,000 שקל למשפחה. למענק זכאים תושבי העוטף המתגוררים מ-0 עד 7 ק"מ מהרצועה, שפונו או התפנו מבתיהם החל מה-7 באוקטובר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הנזק לבתים בקיבות בארי
הנזק לבתים בקיבות בארי
ההריסות בקיבוץ בארי
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות. אחד מבני הזוג מגיש טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם הם מתגוררים עם ההורים, מגישים בקשה נפרדת למענק. הבקשות למענק מוגשות באתר רשות המסים ומטופלות תוך שלושה ימי עסקים מהגשתן. ברשות המסים אמרו הערב כי עד כה שולם סכום של כ-56 מיליון שקל ל-26 אלף משפחות. המענק אינו מהווה תשלום פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לרכושם של תושבי העוטף ולא יקוזז מסכום הפיצויים.
כמו כן החל ביון שני הקרוב ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת מענק אכלוס עצמאי למפונים באמצעות אתר הביטוח הלאומי. מדובר במענק בסכום של 18,000 שקל בחודש למשפחה של זוג עם שני ילדים. תושב אשר התפנה מביתו או הוצא לריענון בהתאם להחלטות הממשלה שהתקבלו מאז פרוץ המלחמה בנושא, יכול לבחור להיקלט באופן עצמאי במסגרת לינה שאינה המענה שניתן מכוח אותן החלטות ויהיה זכאי למענק אכלוס עצמאי.
היקף המענק יעמוד על סך של 200 שקל ליום למבוגר שזכאי לקבלת המענק ועל סך של 100 שקל ליום לילד של זכאי, ובהתאם לתקופות הזכאות שנקבעו בכל החלטה. ההסכם מסדיר את המנגנון לקביעת הזכאים לקבלת המענק, אופן תשלומו ומימונו על ידי אוצר המדינה וזאת באמצעות המוסד לביטוח לאומי.