חברת ריטיילורס, המרכזת את פעילות אופנת וציוד הספורט של הראל ויזל (נייקי בארץ ובחו"ל, פוט לוקר, רשת דרים וקונברס) הודיעה כי תחלק כדיבידנד את כל רווחיה בשנת 2022 שעמדו על כ-105 מיליון שקל (רווח נקי) לעומת 78.1 מיליון שקל בשנה שלפניה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מכירות החברה ב-2022 הסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל, גידול של 36% (כולל פתיחת חנויות חדשות, בעיקר בחו"ל) לעומת השנה הקודמת. מתוכן, מכירות נייקי תופסות יותר מ-900 מיליון שקל. מהדוחות עולה כי נייקי מהווה את הפעילות הרווחית ביותר של החברה: שיעור הרווח התפעולי של נייקי עמד על 17.5% מהמחזור, גבוה בהרבה מזה של פוט לוקר שמסתכם ב-6.1% מהמחזור.
1 צפייה בגלריה
פוט לוקר
פוט לוקר
פוט לוקר
(צילום: שוקה כהן)
פעילות נייקי בחו"ל התרחבה ב-2022 גם לסניפים בדנמרק ואוסטריה (בשנה שעברה נפתח סניף בנרווגיה) והכנסותיה בחו"ל עולות על אלה שבישראל: ב-2022 הכנסות ריטיילורס מפעילות נייקי בחו"ל, הסתכמו ב-577.3 מיליון שקל לעומת 360 מיליון בישראל. פעילות נייקי כולה מהווה 59.4% מהכנסות ריטיילורס לעומת 33% של פוט לוקר.
כאמור, הגידול במכירות של החברה נבע מהגידול בשטחי המסחר של מותגי החברה בטריטוריות השונות והן כתוצאה של סגירת המרכזים המסחריים (בישראל, קנדה ואירופה) בחלק מהתקופה המקבילה אשתקד עקב התפשטות נגיף הקורונה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2022 הסתכמו בכ-482 מיליון שקל לעומת כ-368 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 31%. שיעור הרווח התפעולי ברבעון הרביעי עמד על 14.9% לעומת 16.5% מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח התפעולי מקורה בירידה בשיעור הרווח הגולמי וכן מגידול הוצאות המכירה כתוצאה מהקמת פעילות במדינות חדשות ופתיחת החנויות.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי הסתכם ב-50 מיליון שקל.
עלות שכרו של ויזל לשנת 2022 הסתכמה בכ-5 מיליון שקל; עלות שכרו של מנכ"ל פוט לוקר דני גאוני הסתכמה ב-2.16 מיליון שקל; עלות שכרו של תומר צפניק, חתנו של ויזל ומנכ"ל נייקי גלובל - כ-2 מיליון שקל; דובי שניידמן, שותף ומנכ"ל החברה - 1.866 מיליון שקל; אבואר טבול, סמנכ"ל כספים - מיליון שקל.
לדברי שניידמן, "אנו שמחים להציג תוצאות שיא לריטיילורס ב-2022. בשנה זו המשכנו ליישם את אסטרטגיית הצמיחה המואצת, פתחנו 13 חנויות נייקי, מתוכן 11 באירופה, ותוך הצגת תוצאות מרשימות. בנוסף, בשנה האחרונה התחלנו את הפעילות הסיטונאית של המותג קונברס בישראל ואנו שואפים להתחיל בשנה הבאה גם את פעילות המותג צ'מפיון".