למרות שסין מערימה קשיים בירוקרטיים על שליחת רכיבים ועובדים לישראל בעקבות המלחמה, קבוצת נילית ממגדל העמק, יצרנית מובילה בעולם לחוטי ניילון לתעשיית הגרבונים העולמית והטקסטיל, תשקיע עשרות מיליוני דולרים בהקמת מפעל חדש לחוטי ניילון במדינת הענק בשותפות עם קבוצת Shenma הסינית, מובילה עולמית בשוק הניילון התעשייתי עבור תעשיית הרכב הבינלאומית.
קבוצת נילית, שבבעלות איש העסקים מיכאל לוי, בעלי סמל"ת יבואנית פיאט ואלפא רומיאו, תקים את המפעל החדש בפינגדינגשאן במחוז הנאן, הידועה כעיר הניילון של סין. הנהלת נילית תוביל את הקמת המפעל החדש ואת הניהול השוטף שלו.
1 צפייה בגלריה
ניילון
ניילון
ניילון. המחשה
(צילום: shutterstock)

המפעל ייצר טקסטיל לתעשיית הרכב ויצטרף למפעל אחר של נילית בסין, ליד שנחאי, שהוקם ב-2008 ומייצר חוטים לביגוד ספורט לחברות כמו לולו למון, אמריקן איגל, פטגוניה ולמותגים סינים, לגביו מתוכננת כעת הכפלת כושר הייצור.
מחזור המכירות של קבוצת נילית שמפעילה 4 מפעלי ייצור בישראל, בברזיל, בארה"ב ובסין מוערך במאות מיליוני דולרים. נילית פועלת בישראל זה 50 שנה, מעסיקה 900 עובדים, מתוכם 450 בישראל. היא הוקמה על ידי משפחת לוי שעלתה בזמנו מאיטליה ועסקה שם בטקסטיל.
מנילית נמסר כי ההתרחבות בסין היא בעקבות הביקוש הגובר בשוק העולמי, בעיקר באסיה, לחוטי ניילון מסוג 6.6 הנחשבים איכותיים יותר שנילית מתמחה בו.
כושר הייצור של המפעל החדש יגיע בשנים הקרובות ל-20 אלף טון. הרוב המוחלט מתוצרתה של נילית מיועד לחו"ל - ל-50 מדינות בהם היא פעילה. בדומה לכל אתרי נילית ברחבי העולם, גם מפעל זה ייבנה על פי סטנדרטים מחמירים לייצור בר קיימא.
השותפות החדשה, מחזקת את מעמדה של נילית כספקית מובילה של ניילון 6.6 לתעשיית ההלבשה והאופנה ומייצגת התרחבות משמעותית ביכולות הייצור של נילית בסין ושיפור ולאספקת פתרונות חדשניים לשוק הטקסטיל העולמי.
לדברי אילן מלמד, מנכ"ל קבוצת נילית, "המיזם יאפשר לנו ליישם טכנולוגיות מתקדמות לתמיכה בשוק הסיני. המיזם המשותף משלב את 50 שנות הניסיון הגלובלי הנרחב של נילית בשוק הניילון - הצומח ביותר בעולם, השותפות עם חברת Shenma הסינית תפתח הזדמנויות חדשות לחברה כדוגמת כניסה לתחום מוצרי טקסטיל לבית ותחום תעשיית הרכב, בהם החוזק, המגע ועמידות החוטים הם חיוניים במיוחד".