בעוד ששרי הליכוד תקפו גם אתמול בישיבת הממשלה וגם היום בישיבת הקבינט החברתי את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מתברר כי גם בתוך צמרת משרד האוצר קיימת מתיחות בין הבכירים, שבאה לידי ביטוי גם בהחלטות של שר האוצר.
כך בשעות הבוקר הודיע סמוטריץ' כי החליט להקים צוות משימה מיוחד לניהול תקציב המדינה בימי המלחמה. בראש הצוות הועמד מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר וחברים בו הממונה על התקציבים יוגב גרדוס והחשב הכללי רו"ח יהלי רוטנברג - הבכירים שבכל מקרה מנהלים למעשה את משרד האוצר.
בכתב המינוי נאמר כי במקרה של חילוקי דעות בצוות יכריע מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ויביא את הדברים השנויים במחלוקת לאישור שר האוצר. בנושאים תקציביים מדובר לדעת גורמים בכירים במשרד האוצר למעשה בשלילת סמכויות מהממונה על התקציבים יוגב גורדוס והעברתם למנכ"ל.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים סיוע ופיצוי לעסקים במלחמת חרבות ברזל
מסיבת עיתונאים סיוע ופיצוי לעסקים במלחמת חרבות ברזל
בכירי האוצר. מתיחות גם בפנים וגם בחוץ
(צילום: מירי שמעונוביץ לע"מ)
סמוטריץ' גם הודיע הבוקר על מינויו של מנכ"ל החברה למתנ"סים טל בסכס לפרויקטור מרכז השליטה האזרחי לתקופת המלחמה, מי שממש לא היה המועמד הראשון לתפקיד.
בסכס שייכנס לתפקידו באופן מיידי וייצא לחל"ת מתפקידו הנוכחי בחברה למתנ"סים לאחר שיקבל את כל האישורים הנדרשים, כבר החל בעבודתו הבוקר והצטרף לישיבת הקבינט החברתי כלכלי היום. בהמשך כינס את מנכ"לי משרדי הממשלה, רח״ל ופיקוד העורף לשיחה על המצב.
מינוי של בסכס גרם גם הוא לתסיסה בקרב גורמים בכירים באוצר שטענו כי חלק מהסמכויות הקבועות של המשרד יטופלו גם על ידי הפרויקטור.
אישוש לדברים ניתן היה למצוא גם בהצהרתו של רה"מ נתניהו בישיבת הקבינט האזרחי, בה מנה את הפעולות שיש לבצע: "היעד הראשון הוא קודם כל לשמור על המסגרת המאקרו-כלכלית של ישראל, כדי שהמשק יתפקד ולא יקרוס", אמר נתניהו. יצוין כי בימים כתיקונם זהו תפקידו של אגף התקציבים.
היעד השני, לאפשר לצה"ל ולזרועות הביטחון לנהל את המלחמה. "זה עולה הרבה כסף ואנחנו מזרימים כל יום", אמר רה"מ. הקצאת כספים למשרד הביטחון הוא תפקידם של אגף התקציבים והחשב הכללי.
יצוין כי שר האוצר התכוון לקיים הערב מסיבת עיתונאים להצגת הפרוייקטור החדש אך האירוע בוטל.
בתוך כך, ולאחר הביקורת הרבה בישיבות הממשלה ומצד הציבור, מתווה הפיצויים המשופר צפוי להגיע מחר לוועדת השרים וביום חמישי יובא לדיון מזורז ואישור בקריאה ראשונה. סמוטריץ': "עושים את כלל המאמצים שכבר בשבוע הבא נסיים את חקיקת המתווה בכנסת".