במהלך ישיבת ממשלה מיוחדת בקריה, שרים תקפו בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על התכנית לפיצויים בעקבות המלחמה.
ההתקפה הבוטה ביותר הגיעה משר החינוך יואב קיש שאמר לסמוטריץ': "אתם מנותקים ומפריעים לכולם לעבוד. הורדתם את התקציב של משרד החינוך באופן חד צדדי, בלי לשאול אותנו. חסר לנו כסף להפעלת תנועות הנוער". לאחר דבריו, קיש קם בזעם ועזב את החדר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
סמוטריץ' בוועדת הכספים חרבות ברזל
סמוטריץ'
(צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת)
שרת התחבורה מירי רגב אמרה לסמוטריץ': "צריך לחזק את העורף. לא יכול להיות שמשפחות שהחיילים בחזית צריכות לדאוג מה קורה בחשבונות הבנק וצריכות לשפוך כסף". שר התיירות חיים כץ דיבר על הכסף למלונות והצורך להרחיב את הפיצויים ליישובי העוטף.
שר המדע אופיר אקוניס הציע להמשיך את הדיון בקבינט החברתי-כלכלי, אשר יתכנס ביום שלישי. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר עם סמוטריץ', ואמר לו שצריך לכנס את הקבינט הכלכלי-חברתי בכל יום, ואפילו הבטיח שיגיע לדיון מחר כדי לראות שהדברים מבוצעים "צריכים להכניס את הידיים לכיס", הוסיף נתניהו.
מול ההתקפות סמוטריץ' ביקש את רשות הדיבור ואמר: "אני לא אומר שכל הדברים שאני או אגף תקציבים עושים הם הדברים הכי נכונים, ואני לא חושב שנכון לקבל מכאן, מהמקום הזה, מתקפות. לא יכול להיות שאנשים משתמשים בוועדות הכנסת (הכוונה לשר הכלכלה ניר ברקת שתקף את סמוטריץ' בוועדת הכספים, א.א) כדי לתקוף אותי ואת התכנית.
"זה דבר שהוא פגיעה בממשלה כולה. אי אפשר להמשיך ככה. זה מעשה לא קולגיאלי וככה אי אפשר יהיה להצליח. אני יודע שיצטרכו עוד כספים. מתקיים עלינו קמפיין זדוני בנושא הכספים הקואליציוניים. טעיתי גם בזה באופן חלוקת הכספים, ובכלל בעקרון. יהיה שינוי מוחלט בתקציב 2024 ובסדר העדיפויות שלו, והוא יהיה שונה לחלוטין בגלל המלחמה".
הערב פרסם משרד האוצר את תזכיר החוק לצורך חקיקת מתווה הפיצויים המתוקן, שעוד צפוי להגיע לדיונים בוועדת הכספים.