כלכלני קרן המטבע הבינלאומית הגיעו היום (ג') לביקור בזק בישראל ויבקשו להתרשם בשיחות עם בכירי המשק מתוכניות הממשלה בתחום הכלכלי והמשפטי. יחד עם זאת, תגבש הקרן דוח על כלכלת ישראל רק בחודש מאי, בצמוד לאישור תקציב המדינה בכנסת, בעקבות ביקורה של משלחת כלכלני הקרן שדוחותיה נחשבים מאוד בעולם הכלכלי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואנשי בנק ישראל נועדו במשך שעה ארוכה חברי המשלחת, שהבהירו שהגיעו הפעם לביקור היכרות קצר בישראל, לאור מינויו של ראש משלחת חדש לישראל בקרן, מיגל סגוביאנו, העומד בראשות משלחת המונה שלושה חברים נוספים.
1 צפייה בגלריה
פגישת נציגי קרן המטבע עם בכירי בנק ישראל
פגישת נציגי קרן המטבע עם בכירי בנק ישראל
פגישת נציגי קרן המטבע עם בכירי בנק ישראל
(צילום: דוברות בנק ישראל)
לא נמסרו פרטים על שנאמר במפגש, אולם מדובר על ביקור מקדים שנקבע מראש, שהחל במפגש עם נגיד בנק ישראל, לטובת הכרות עם הגורמים הרלוונטיים השונים בישראל לאור חילופי החברים בצוות המקצועי בקרן.
המשלחת תקיים מספר פגישות נוספות עם אנשי מקצוע בארץ וצפויה להגיע השנה ארצה בשנית בחודש מאי, לביקור השנתי השוטף כבכל שנה, ואז עם סיום ביקורה היא צפויה לפרסם את דוח סיכום הביקור ובעקבותיו דוח כלכלי שנתי מפורט על המשק הישראלי.
בעבר השפיעו דוחות הקרן על חברות המשקיעות בישראל וגם על חברות דירוג האשראי. אולם, כפי שצוין, הפעם לא יפורסם דוח, אך בכירי המשק ובהם גם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', יפגשו את חברי המשלחת וידווחו להם על המצב הכלכלי בישראל בראשית שנת 2023.