האם העיצומים בהם נקטו בתקופה האחרונה טייסי לופטהנזה יישאו פרי? הנהלת חברת התעופה הגרמנית הודיעה כי תגיש היום (שלישי) הצעת שכר משופרת לצוותי האוויר שלה בניסיון לעצור את ההסלמה בסכסוך העבודה בין הצדדים.
ההודעה של לופטהנזה מגיעה שעות ספורות אחרי שאיגוד הטייסים הגרמני הודיע כי בכוונת טייסי החברה לשבות שוב השבוע: מחר ובחמישי טייסי הנוסעים, וברביעי עד שישי טייסי התובלה של החברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס לופטהנזה
מטוס לופטהנזה
מטוס לופטהנזה
(צילום: shutterstock)
"בכל זאת נעשה כל מה שאפשר, גם בלחץ הזמן, כדי להצליח להגיע להבנות עם הצעה משופרת", אמר מייקל ניגמן, ראש משאבי האנוש בלופטהנזה.
איגוד הטייסים הגרמני דורש העלאת שכר רטרואקטיבית של 5.5% לצוותי האוויר של החברה מה-1 ביולי 2022, וכן העלאת שכר נוספת של 8.2% בשנת 2023 בתגובה לאינפלציה. מנגד, לופטהנזה הציעה עד היום העלאת שכר של 500 אירו מה-1 בספטמבר 2022, ו-400 אירו נוספים מה-1 באפריל 2023, כך לפי הודעת החברה.
כזכור, ביום שישי שעבר טייסי לופטהנזה שבתו, מה שהכריח את החברה לבטל לא פחות מ-800 טיסות שהיו מתוכננות לצאת משני המוקדים המרכזיים שלה בגרמניה - נמלי התעופה בפרנקפורט ומינכן. בעקבות ההשבתה, גם טיסות שהיו אמורות להגיע מפרנקפורט לישראל, ולכיוון ההפוך, בוטלו. סך הכל כ-130 אלף נוסעים נפגעו מהשביתה.

גם ביולי עובדי לופטהנזה שבתו

ההחלטה על השביתה ביום שישי הגיעה אחרי שהשיחות בנוגע לשכר בין טייסי החברה להנהלה קרסו. בחברה הוציאו הודעה לתקשורת, ובה מסרו כי הם "לא מבינים מדוע הטייסים החליטו לשבות אחרי שקיבלו הצעה טובה מאוד עם לא מעט הטבות סוציאליות". לופטהנזה טוענת כי כניעה לדרישות הטייסים תגדיל את עלויות השכר שלה ביותר מ-40%. מדובר בתוספת 900 מיליון אירו בשנתיים הקרובות.
זו לא הפעם הראשונה הקיץ שלופטהנזה נאלצת לעצור את הפעילות שלה בעקבות מחאת עובדים. בסוף יולי אנשי צוות הקרקע שלה החליטו גם כן לשבות בנמלים בפרנקפורט ומינכן בדרישה לתנאים טובים יותר, מה שהוביל לביטול של יותר מ-1,000 טיסות.
לופטהנזה היא ממש לא חברת התעופה היחידה שסובלת מקשיים בתקופה האחרונה. למעשה, מאז שמגפת הקורונה הסתיימה, ענף התעופה כביכול חזר לפעולה מלאה, אבל לצערן של החברות אין להן מספיק כוח אדם בעקבות עזיבת עובדים שלא חזרו אחרי המגפה. הדבר הוביל לכאוס בתעשייה עם ביטולים של אלפי טיסות. כשלצד זה גם האינפלציה ואיתה התייקרות מחירי הדלק, עושה קשיים לחברות.
מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן ספור, אמר אתמול כי החברה מתכננת לגייס כמעט 20 אלף עובדים חדשים עד סוף 2023 בניסיון לעמוד בכמות הביקוש האדירה לטיסות אחרי תום מגפת הקורונה.