התורים המייאשים בנתב"ג הם כידוע לא בעיה ישראלית בלבד, ונרשמו עומסים בנמלי תעופה רבים ברחבי העולם - כמו גם ביטולי טיסות. המצב החדש והלא מוכר הזה נוצר בעקבות התנעת ענף התעופה במהירות רבה מאז הפסקת הגבלות הקורונה, בזמן שהרבה מאוד עובדים עזבו.
גרמניה, אחת המדינות שסובלות הכי הרבה מהמצב, מנסה למצוא פתרונות, ואישרה להעסיק עובדים זרים בנמלי התעופה שלה באופן זמני כדי שיסייעו להפחית את העומסים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
עומסים בשדות התעופה באירופה
עומסים בשדות התעופה באירופה
עומסים בשדות התעופה באירופה
(צילום: AP)
רק בשבוע שעבר תמונות מנמל התעופה בדיסלדורף הראו נוסעים ממתינים בתורים ארוכים בנקודות הבידוק, מה שהתפרש ככאוס והיווה את אחת הסיבות לניסיון של הממשלה לשנות את הדברים.
משרדי הפנים, העבודה והתחבורה בגרמניה פתחו בקמפיין משותף לגיוס עובדים זרים זמניים לעבודה בשדות התעופה, כאשר כרגע המחסור הוא של בין 2,000 ל-3,000 עובדים. המטרה היא לקלוט עובדים מיומנים מטורקיה, שיוכלו להתחיל לעבוד כבר מתחילת יולי.
שר העבודה הגרמני, יוברטוס הייל, אמר כי החברות שיעסיקו את העובדים מחויבות לשלם להם שכר במסגרת הסכם קיבוצי, וכן לדאוג להם למגורים ראויים לזמן בו הם עובדים בנמלי התעופה. "אנחנו רוצים למנוע כל אפשרות של ניצול", אמר הייל.

4.3 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג עד סוף אוגוסט

בישראל הצפי הוא שבחודש יולי יעברו בנתב"ג כ-2.3 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, ועוד 2 מיליון באוגוסט. בדיון שנערך בחודש שעבר בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת, אמר מנכ"ל נתב"ג, שמואל זכאי, כי קיים חוסר של 1,000 עובדים על מנת לספק שירות תקין. לטענתו, החוסרים לא יושלמו עד פסח הבא. "אנחנו נמצאים בתהליך ארוך של גיוס עובדים מכל המגזרים, והצפי שלנו להשלמת מצבת העובדים הוא רק בפסח בשנה הבאה", אמר זכאי. "יחד עם זאת, אנחנו עושים הכל בשביל לשפר את זמני העמידה בתורים".


לפי ההערכות, המצב העגום שאנו רואים עכשיו לא הולך להשתפר בזמן הקרוב. המחמירים גם חוששים שאם המצב הזה יימשך, בשילוב עם עליית המחירים הכללית ומחירי הדלק, זה יוביל למצב שבו תהיה עליית מחירים משמעותית בכרטיסי הטיסות.
2 צפייה בגלריה
 העומס בנתב"ג
 העומס בנתב"ג
העומס בנתב"ג
(צילום: שאול גולן)
פרופסור יניב פוריה, דיקן קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון ומומחה לתיירות, אמר באולפן ynet כי "הלחץ הזה היה צפוי, אבל גם ברשות שדות התעופה וגם בכל שאר החברות שנותנות להם שירותים לא התארגנו בזמן, ולא משלמים משכורות גבוהות. ניתן לפתור את הסוגייה הזאת, צריך לשלם, צריך לגייס מחדש".