שנה בלבד לאחר שהקים בשותפות עם הוט את רשת רד (red) לטלפונים סלולריים ואביזרים, הראל ויזל מחשב מסלול מחדש: הוא יסגור את הסניפים הגדולים שעל שטח של מאות מטרים, שנפתחו בהשקעה של 4-2.5 מיליון שקל כל אחד, לטובת חנויות קטנות בגודל 80-70 מ"ר, בדומה לאלו שמפעילות מתחרות כמו דינמיקה ואיי סטור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסיבה לשינוי הקונספט: התברר כי המכירות פר מ"ר אינן מצדיקות את עלויות התפעול והשכירות הגבוהות ולא מאפשרות רווחיות לרשת.
2 צפייה בגלריה
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
פוקס והוט מובייל מקימות רשת סלולר ביחד
הלוגו של RED
(צילום: מירב קריסטל)
גם חנות הדגל בקניון אייס מול באילת - שיאנית מכירות הסלולר בישראל, שנפתחה על שטח של 600 מ"ר בהשקעה של יותר מ-3.5 מיליון שקל - תפונה לטובת חנות קטנה של 70 מ"ר.
את החללים מייעד ויזל למותגים אחרים שלו. עוד נודע כי הוא מתכוון להסב גם חלק מהחנויות הגדולות של "אופליין" - רשת הביגוד ליוגה וספורט אקטיבי מבית אמריקן איגל שהשיק לפני מספר חודשים - למותג המצליח "פליינג טייגר" שבבעלותו.
בכיר בענף הסלולר אמר לממון ול-ynet כי "הסלולר הוא מהענפים התחרותיים ביותר בארץ, שהרווח בו מוערך ב-5% בלבד למחזור. כדי להרוויח, ובעיקר כדי להיות במחיר תחרותי, נדרשות הוצאות תפעול נמוכות.
2 צפייה בגלריה
תמונת הראל ויזל
תמונת הראל ויזל
"כדי להיות תחרותי נדרשות הוצאות תפעול נמוכות". הראל ויזל
(צילום: עמית שעל)
"דוכן בקניון באילת יכול להגיע למחזור של בין 2 ל-4 מיליון שקל לחודש בתקופת השיא, יותר מהמחזור שעשתה רד. לקוחות הסלולר לא מחפשים חוויית קנייה, אלא מחיר. לקוח מגיע כשהוא יודע מה הוא רוצה. לזכותו של ויזל יצוין שהוא מפיק לקחים במהירות כשעסק לא מתרומם".
הערך המוסף שניסה ויזל להביא ל-RED היה בידול באמצעות חוויית קנייה בחנויות גדולות ומעוצבות בקניונים. יבוא המכשירים נעשה דרך הוט מובייל.
בהשקת החנות הראשונה בקניון עזריאלי בתל אביב, לפני פחות משנה, אמר ויזל כי "הכניסה לשוק הסלולר לא דומה למקרה שבו אנחנו לוקחים עוד מותג בינלאומי ומביאים לישראל, אלא לחלום מאפס. רד לא תהיה הרשת הזולה ביותר, אבל תעניק חוויית קנייה בדיוק כפי שרואים בחו"ל ובמחירים טובים. חסר בארץ מקום בו אדם נכנס וקונה מכשיר סלולר ב-4,000 שקל ומקבל הסבר ושירות מעמיק על המוצר".
מפוקס נמסר בתגובה: "רשת רד ממשיכה להתקדם ל-11 סניפים. בחלק מהחנויות תהיה התאמה לגודל".