חברת התעופה אל על ביטלה היום (ה') במפתיע כ-10 טיסות מסחריות, בצל סכסוך בחברה. לקוחות קיבלו הודעת SMS ובה נכתב כי הטיסות בוטלו בשל "נסיבות מבצעיות".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקביל, זמן קצר לפני תחילת מטס הראווה לרגל אירועי יום העצמאות, אל על נאלצה לבטל את השתתפותה במטס בשל מחאת מכונאים דקות ספורות לפני ההמראה.
2 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
(צילום: Shutterstock)
גורם בחברה מסר: "לטייסים אין בושה, שנתיים לא עבדנו ועכשיו כשחזרנו לעבודה סוף-סוף אז הם עושים מה שבא להם. לא יכול להיות שמאות נוסעי אל על נפגעים בגלל ההתנהלות שלהם, טיסות לא יוצאות ואנשים נשארים על הקרקע אבל שמטס הראווה כן יצא, זה לא הגיוני.
"אם המטוס לא יצא למטס אף אחד לא יפגע מזה וזה לא נורא, אבל כשטיסות לא יוצאות בגלל הטייסים אז נוסעי אל על נפגעים וזה לא יעלה על הדעת דבר כזה".
גורם מוועד הטייסים הוסיף: "מציע למכונאים ואנשי התחזוקה להתעסק במה שהם יודעים לעשות הכי טוב וזה תחזוקת מטוסים ולשמור על הבטיחות של המטוסים והנוסעים ולא להתעסק בפוליטיקה קטנה. שכר העובדים והמכונאים לא נפגע בעוד הטייסים קוצצו להם 50% מהשכר, בסופו של דבר הטייס היה בתא טייס היום ומי שלא עשה את העבודה שלו היו אלה המכונאים".
2 צפייה בגלריה
"נסיבות מבצעיות". ההודעה שקיבלו לקוחות אל על
"נסיבות מבצעיות". ההודעה שקיבלו לקוחות אל על
"נסיבות מבצעיות". ההודעה שקיבלו לקוחות אל על
(צילום מסך)
בנוסף לטיסות לבוסטון, לוס אנג'לס, ציריך, ניס וונציה שבוטלו, לפי לו"ח הטיסות בנתב"D, בוטלו היום גם הטיסות הבאות:
  • טיסה LY 543 - לאתונה יוון, בשעה 12:30
  • טיסה LY 333 - לבריסל, בלגה, בשעה 12:30
  • טיסה LY355 - לפרנקפורט בשעה 14:45
  • טיסה LY 5179 - לקטאניה, בשעה 17:25
  • טיסה LY2393 - לברלין, בשעה 17:30
  • טיסה LY 325 - לפריז, בשעה 17:55
  • טיסה LY562 - לוורשה, פולין בשעה 18:35
  • טיסה LY 5147 - לסלוניקי, יוון, בשעה 20:40
בעקבות האירועים, לקוחות רבים התלוננו על ביטול טיסתם במפתיע ועל חוסר מענה בשירות הלקוחות של החברה.
ממועצת עובדי אל על נמסר בתגובה: "עובדי אל על מתעסקים כרגע בלטפל בכאוס שיצרו גל הביטולים כתוצאה מחוסר איוש של הטייסים. העדיפות הראשונה היא לטפל בנוסעי החברה ולא במטס הראווה של איגוד הטייסים בישראל.
"היום עצרנו את המטס מסיבה פשוטה: 11 מטוסים נשארו על הקרקע בגלל איוש טיסים בניסיון להחזיר את שלקחו להם בהסכמי בקורונה, בדיוק כפי שכל מגזר נרתם אז להצלת החברה. הכל על חשבון נוסעים וסיכון הפרנסה של כולנו.
"מצד שני, איגוד הטיסים מרים מטס בהשתתפות מטוס אלעל בכדי לשווק את עצמו, בשביל מטס יש טיסים בזמן ש-11 מטוסים ואלפיים נוסעים נשארים בטרמינל, במקום לאייש טיסה נוספת ולקחת את הנוסעים שחסכו שקל אחר שקל בכדי לצאת עם משפחתם לנופש ונתנו בנו אמון להטיסם.
"על כן החליטו כלל המגזרים, דיילים מנהלי ותחזוקה להשאיר את ספינת הדגל שבנו לעצמם הטיסים בתצורת מטס על הקרקע. אם ימשיכו כך הדבר עוד יחמיר וננקוט פעולות קשות יותר בכדי לעצור את סבל הנוסעים שלנו".
מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על נאלצה לבטל מספר טיסות מסיבות מבצעיות שאינן בשליטתה וזאת נוכח הביקוש הגדול לטיסות בזמן קצר. החברה, בשיתוף כלל מגזרי העובדים ובכל הסקטורים, עושים מאמצים רבים על מנת שניתן יהיה להוציא את הטיסות. צוותי אל על עושים הכל כדי למצוא ללקוחות פיתרון חלופי הולם, או פיצוי כספי".