בית ההשקעות מיטב ישלם לעמיתים בחלק מקופות הגמל שלו סכום של 120 מיליון שקל. כך עולה מהסדר הפשרה אליה הגיע בית ההשקעות במסגרת שתי תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדו. מדובר אומנם בסכום משמעותי, אך הוא נמוך במידה ניכרת לעומת הסכום המקורי שפסק בית המשפט - 400 מיליון שקל. בעקבות ההודעה על הפשרה מזנקת מניית בית ההשקעות בכ-6%. הסכם הפשרה כפוף עדיין לאישור בית המשפט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מדובר בשתי תביעות ייצוגיות לפיהן, מיטב גבתה כרבע מיליארד שקל עודפים שלא כדין בעקבות העלאת דמי ניהול בקופת הגמל הוותיקה תגמולים. השינוי בגובה דמי הניהול נעשה לאחר שתגמולים נרכשה על ידי דש (שהמשך אוחדה עם מיטב) בשנת 2007 מבנק הפועלים ובניגוד להסכמים ההיסטוריים עם העמיתים. בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה, ואף קבע כי הסכום העדכני שיש להשיב לעמיתים בתוספת ריבית והצמדה מגיע ל-400 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
פטיש בית משפט
פטיש בית משפט
פטיש בית משפט
(צילום: shutterstock)
מיטב ערערה לבית המשפט העליון, והצדדים נשלחו לגישור אצל ד"ר עמוס גבריאלי, ואכן הצליחו להגיע להסדר פשרה. בנוסף ל-120 מיליון שקל שישולמו, לתובעים הייצוגיים ישולם סכום של 2.3 מיליון שקל, ולעורכי הדין המייצגים ישולם סכום של 15.7 מיליון שקל. בית המשפט יצטרך לקבוע האם התשלום לתובעים ולעורכי דינם הוא חלק מה-120 מיליון שקל או ישולם בנוסף.
היות ומיטב הפרישה את מלוא הסכום בפסק הדין המקורי שעמד על 400 מיליון שקל, אז בהנחה שבית המשפט יאשר את הפשרה, היא תוכל להחזיר בדוחותיה הכספיים חלק מהסכום בסכום המוערך ב-121-100 מיליון שקל (הסכום מותנה בהחלטת בית המשפט אם מיטב גם תישא בהוצאות לתובעים ולעורכי דינם).
בנוסף, מיטב גם הגישה תביעה ביטוחית בעניין במסגרת פוליסה בנוגע למצגים ושיפויים בגובה של עד 54 מיליון שקל, והיא במגעים עם חברת הביטוח בעניין, כך שייתכן והיא תוכל לבצע החזר נוסף בעתיד של חלק נוסף מהסכום שהופרש.