במשרד האוצר מתקיימים דיונים במטרה למצוא מקורות מימון להמשך הפחתת המס על הדלק, לפחות עד סוף השנה - כך נודע ל-ynet. הארכת הצו הנוכחי בחודש וחצי תעלה לקופת המדינה כרבע מיליארד שקל. אם יהיה ברור כבר עד ה-15 בחודש מי יכהן כשר האוצר בממשלה החדשה שיחליף את ליברמן, עשוי שר האוצר להודיע על החלטתו לשר המיועד ולבקש את הסכמתו להמשך מתן ההנחה, כאשר נראה ששר חדש לא ישלול מהלך כזה כמעשהו הראשון באוצר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ב-2 בנובמבר הועלה ממיר הדלק אוקטן 95 בשירות עצמי בתחנות בתשע אגורות ל-6.46 שקלים, אז טענו במשרד האנרגיה כי המחיר הסופי של הדלק החל ב-16 בחודש יקבע בהמשך, בהתאם להחלטת שר האוצר אביגדור ליברמן האם להאריך את ההנחה על מס הבלו. על פי הצו הנוכחי, אמור הדלק להתייקר במחצית השקל בחצות הלילה של ה-15 בחודש ובעוד מחצית השקל ב-1 בדצמבר (בנוסף למחיר שיתחייב ממחיר הנפט בעולם ושער הדולר בישראל). אולם, כאמור, כעת דנים במשרד האוצר האם וכיצד להאריך את הצו לפחות בחודש או עד סוף חודש דצמבר.
1 צפייה בגלריה
דלק
דלק
תחנת דלק
(צילום: shutterstock)

בעקבות הערות של היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה-בהרב, כי נוכח מערכת הבחירות הוזלת הדלק חייבת להיות מלווה בנוסחה מיוחדת, ירדה ההנחה עם הוזלת הנפט בעולם תחילה ל-89 אגורות ולאחר מכן ל-77 אגורות בלבד.
אולם, בשל התייקרות מחודשת של הנפט והעליה בשער הדולר, נדרשה שוב התייקרות של הדלק בראשית החודש הנוכחי ובעקבות זאת צומצמה ההתייקרות עם חזרת ההנחה ממס לשקל שלם.
בינתיים, ממשיך מחיר הנפט בעולם להתייקר, לקראת החורף המחייב גידול עצום בשימוש בנפט לחימום הבתים ומקומות העבודה, ולכן מבקשים למצוא במשרד האוצר מקורות מימון להוזלה הנוספת במס על הדלק.