רשת סטודיו סי, שסגרה את כל סניפיה עקב קשיים כלכליים, הגישה היום (רביעי) בקשה להורות על מינוי נאמנן זמני לרשת, והודתה כי "במסגרת הניסיונות להעלות את החברה על דרך המלך", החלה לאחרונה במבצע שנועד "להעלות את שיעור לקוחותיה באמצעות מתן הנחות למנויים".
"מטרת המבצע הייתה הגדלת נפח פעילות הרשת, באופן לגיטימי ובתום לב", טענו בבקשה. השופט אביגדור דורות, הוציא היום צו עיכוב הליכים משפטיים זמני כנגד הרשת וקבע דיון בעניין ליום ראשון הקרוב. בכך נעתר לבקשת הרשת.
1 צפייה בגלריה
סטודיו סי
סטודיו סי
סטודיו סי
(צילום: עדן כהן)
החברה טענה כי לאחר שפורסם דבר הגשת הבקשה לפתיחת הליכים פנו מספר לא מבוטל של משקיעים לבעלי המניות בחברה בניסיון לבחון את רכישת החברה או רכישת פעילותה. עוד טענה כי במהלך החודשים האחרונים כאשר הסיקה כי ייתכן שהמגעים עם המשקיעים לא יצלחו, הותירה בנפרד את הכספים שהצטברו כתוצאה ממכירת המנויים במסגרת המבצע, והחזיקה אותם בכספת: "הרשת פועלת בשעות אלו ממש לסכום את כלל הכספים המצויים בידה כתוצאה מהמבצע, וככל הנראה תוכל להעביר פירוט מדויק של הסכום בתוך 48 שעות".
עוד ציינה הרשת כי כאשר הבינה כי אין מנוס מהגשת הבקשה בחרה שלא להשיב את הכספים באופן מידי לאותם לקוחות וזאת מחשש כי הדבר יהווה העדפת נושים אסורה. הרשת ביקשה מבית משפט להורות לנאמן שימונה כיצד לפעול עם הכספים שהצטברו: "משגמלה ההחלטה על הגשת בקשת פתיחת ההליכים חדלה הרשת מקידום המבצע והפסיקה את פעילות מוקד המכירות".
סטודיו סי, שהוקמה ב-1990 וב-2019 נרכשה על ידי דורון כהן וניצן אריה, הגישה את בקשת הפירוק לפני יומיים, לאחר שלטענתה צברה חובות בגובה שלושה מיליון שקל.
הרשת, לה 26 סניפים וכ-237 עובדים, לא שלחה הודעה ללקוחות לפני בקשת הפירוק, אלא רק ביום שני ב-21:00. כמו כן, למרות הבקשה, היא פרסמה לפני יום בעמוד הפייסבוק שלה הודעה על אימון ריקודי בטן.
לקוחות הרשת הופתעו מההודעה על הסגירה, ואחת מהן, בטי פטלון, סיפרה לאולפן ynet שקנתה לפני שבועיים מנוי ב-2,200 שקל: "אני מרגישה מרומה כי אף אחד לא קם בבוקר ומחליט לפתע שהוא מגיש בקשה לפירוק. זה לא מנע מהחברה לדחוף ללקוחות מבצע אטרקטיבי מאוד בשבועיים-שלושה האחרונים, שהציע חידוש מנוי בתשלום לשנה מראש".
אחרי ההודעה שקיבלה בנוגע לסגירתה של הרשת, פטילון מספרת כי "הסתכלתי על הסכם חידוש המנוי שחתמתי עליו, ובאותיות הקטנות היה רשום לשלוח בקשה לביטול החידוש במייל. שלחתי את המייל הזה בשביל הפרוצדורה, ואחרי כמה דקות קיבלתי מייל שבישר לי שהם סגרו את תיבת המייל שלהם. אני כמובן אפנה לחברת האשראי, לבנק, לתביעות קטנות, אני אעשה כל מה שאפשר, זו לחלוטין התנהלות לא תקינה, לא מרגיש טוב בכלל".
הרשת מיוצגת על ידי עוה"ד אשר אקסלרד, יהודה ספז ועמנואל שלמון. עובדים ברשת מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן.
בתוך כך, הגישו היום חלק מ-237 עובדי רשת סטודיו סי בקשה לבית המשפט באמצעות עו"ד אופיר רונן במסגרתה ביקשו לדון כבר ביום ראשון הקרוב בבקשת הרשת להוציא לה צו פתיחת הליכים, זאת על מנת לזרז תשלום לעובדים. "עובדי החברה עלולים להיקלע לקשיים כלכליים קשים, אם הם לא יקבלו בקרוב את מקדמת השכר המשולמת במסגרת הגמלה מהמוסד לביטוח לאומי (גמלה המגיעה רק בתנאי שניתן נגד החברה צו לפתיחת הליכים)".
עוד טוענים העובדים, כי "חלק מעובדות החברה הן אימהות חד הוריות מתחת לגיל 45 אשר ככל הנראה לא זכאיות לקבל דמי אבטלה בגלל שינויי המדיניות של משרד האוצר".